Nem túl boldogok a Facebook adminok

2015. május 19.
spiritcode
facebook_algoritmus_nyitó

Újabb változásokat jelentettek be a Facebook-nál. Ezúttal az algoritmus és a like-doboz kerül a középpontba.

Az utóbbi másfél év igazi kánaán volt a Facebook adminisztrátorok számára: végeláthatatlan tartalom és folyamatos forgalom a felhasználók hírfolyamában. Mások általi ajánlások, komment kiemelések és másodlagos megosztások segítették az adminok dolgát, hogy minél hatékonyabban eljuthasson a tartalmuk a felhasználókhoz. Ennek azonban úgy tűnik vége.

Új algoritmus, új korszak?

A Facebook 3 új változást jelentett be az algoritmust érintően, ami komoly hatással lehet egyes vállalati Facebook oldalakra.

  1. Több tartalom láthatósága egyetlen forrásból
    A Facebook felhasználói mostantól egyszerre több tartalmat is láthatnak, aminek a forrása ugyanaz a Facebook oldal. Az eddigi algoritmus egyszerre csak egy tartalmat engedett megmutatni. Mostantól viszont azok a felhasználók, akik eddig csak kevés tartalmat láthattak a hírfolyamukban (kevés ismerős vagy kevés lájkolt oldal miatt), jóval több tartalommal fognak találkozni a Facebook nyitó oldalán.
  2. Több tartalom érkezik közvetlenül az ismerősöktől
    Sokan találják szembe magukat azzal a helyzettel, hogy Facebook hírfolyamuk egyetlen, nagy reklám-híradó információs halmaz lett. Közkívánatra a megújuló Facebook algoritmus előre fogja sorolni a közvetlenül ismerősöktől, barátokról érkező tartalmat, és hátrébb sorolja a Facebook oldalak tartalmát.
  3. Elrejtésre kerülnek az ismerősök által lájkolt és kommentelt tartalmak
    Ez a funkció egy kiváló tartalmat hirdetés nélkül is felhasználók százaihoz, ezreihez volt képes eddig eljuttatni. Egyfajta másodlagos elérést biztosított az adminok számára. Az új algoritmus mostantól lejjebb fogja ezeket a „másodlagos” tartalmakat sorolni vagy egyáltalán nem is fogja megjeleníteni
facebook_algoritmus_belső01

Lassan véget ér a Facebook oldalak ingyenes korszaka”.

„Hová lett a like-dobozom?”

Ez a kérdés merülhet fel annál a weboldal adminisztrátornál, aki nincs tisztában azzal, hogy hamarosan új Facebook like box érkezik, amihez új forráskódot kell bemásolni az oldal HTML-jébe.
Az új plugin sokkal letisztultabb formában fogja összekötni a weboldalt Facebook oldalának felületével. Megjelenik majd benne az oldal borítóképe illetve az ott posztolt tartalmak is. 2015. június 23-tól lép életbe az új kód és szűnik meg a régi, így ha neked is van Facebook like-doboz a weboldaladon, akkor cselekedj mihamarabb!

 

Az új algoritmusváltozás azonban aggodalomra adhat okot a Facebook-ot, online marketing szempontjából komolyabban használó vállalkozók számára. A Facebook lényegében egyre inkább abba irányba tereli a vállalkozásokat, hogy hirdessenek annak érdekében, hogy eljuthasson saját tartalmuk a kívánt célközönséghez.
A kérdés már csak az, hogy mikor jut el a Facebook algoritmusa arra a szintre, amikor már az organikus elérés olyannyira alacsony szinten lesz, hogy bárkinek – aki vállalati szinten van jelen a Facebook-on – eszébe se jusson nem hirdetni a tartalmára, amit az egere elhagyta a ’küldés’ gombot.

Te mit gondolsz erről az új változásról? Írd meg nekünk Facebook oldalunkon.

Kapcsolódó tartalmak