Költsd a pénzed okosan a Facebook-on!

2014. február 19.
spiritcode
Facebook, facebook hirdetés, hirdetni a facebook-on, facebook algoritmus változás, spiritcode, online marketing

A Facebook algoritmusváltozásának következményeként új időszak köszönt be a vállalkozások számára. Néhány jó tanácsot írtunk Nektek ezzel kapcsolatban.

2013 decemberében a Facebook megváltoztatta a hírfolyam addigi algoritmusát. A változás lényege, hogy a mémek és képek helyett a minőségi tartalomnak, ezen belül a linkeknek és a cikkeknek biztosítson helyet. Ez azt jelenti, hogy keményebb idők érkeztek el a vállalkozások számára a Facebook-on.

Mit jelent ez a gyakorlatban?

Az algoritmusváltozás előtt a Facebook hírfolyamot arra használták a cégek, hogy nagy tömegeket érjenek el tartalmaikkal rendszeresen és ingyen. A Facebook az online marketing stratégia stabil eleme volt, ingyenesen.

2013 decembere óta nagy ívű visszaesést tapasztalhattak a Page-ek tulajdonosai posztjaik elérésében. A változás több csoportot is súlyosan érint: egyéni művészeket, rajongói oldalakat, online shop-okat és azokat a vállalkozásokat is, akik elsősorban a közösségi médián keresztül juttatták el cégük egyedi üzenetét a rajongóikhoz.

A Business Insider kutatásai alapján a visszaesés átlagosan 40%-os, de találtak olyan oldalt is, ahol egy 8.000 fős rajongótáborból egy poszt mindössze 100 emberhez jutott el. Az Ignite Reklámügynökség 21 nagy márka 689 posztját vizsgálta, ez esetben a visszaesés 44%-os volt.

A változás következményeit mi is érzékeltük ügyfeleinknél: hiába a precíz elemzés és a jó időzítés, a posztok elérése nagymértékben visszaesett, az elérések csökkenése több esetben a cikkeknél is tapasztalható.

Facebook, facebook hirdetés, hirdetni a facebook-on, facebook algoritmus változás, spiritcode, online marketing

Cukiság helyett minőségi tartalom.

 

A visszaesések mellett világossá vált, hogy 2013 decembere volt az utolsó olyan időszak, amikor egy vállalkozás nagy tömegeket tudott elérni a Facebook-on ingyenesen.

Az is nyilvánvaló, hogy a nagy cégek komoly összegeket költenek arra, hogy minőségi tartalmakat generáljanak és ezzel egy kisebb vállalkozásnak nehéz felvennie a versenyt a hírfolyamba való bekerülésért.

Mi a megoldás?

Az új Facebook algoritmus miatt érdemben megjelenni a hírfolyamon fizetett posztokkal lehetséges a mikro és kkv-k számára. Ez azt jelenti, hogy boost post-okat és hirdetéseket kell futtatni, ami átalakítja a közösségi média marketingre szánt pénzügyi kereteit. Azonban nem szabad ettől megijedni. A marketingre szánt tételeket érdemes újrakalkulálni és elkülöníteni egy adott összeget a Facebook hirdetésekre. Ha jobban mögé nézünk, arányaiban a Facebook-on hirdetni még mindig olcsóbb, mint az AdWords-ben.

Facebook, facebook hirdetés, hirdetni a facebook-on, facebook algoritmus változás, spiritcode, online marketing

Különítsd el és költsd okosan a pénzed!

 

A jövőben valószínűleg nagyobb szerephez jut majd az elemzés, leginkább a targetálásban, hiszen minél pontosabban határozzuk meg a hirdetések célközönségét, annál költséghatékonyabb és sikeresebb lesz a kampány. A pénzügyi keretek átalakítása miatt a ROI (Return On Investment azaz a befektetett pénz/idő/energia megtérülése) is fontos szerepet kap a vállalkozások marketingtevékenységében is.

Készen állsz szembenézni a változásokkal?
Ha igen, akkor legyen az idei online marketinges jelmondatod: Különítsd el és költsd el okosan!

 

Szerző: Sipos Kriszta

 

 

 

Kapcsolódó tartalmak