Hogy a vásárlód mindig jó helyre érkezzen: a landing oldal nyomában

2015. október 13.
Szabó Adri
shutterstock_152957882

A sok információ között gyakran elvész a lényeg. Te viszont ne ess ebbe a hibába és használd fel okosan a landing oldal adta lehetőségeket. Most elmeséljük hogyan.

Sokak fejében felmerülhet a kérdés, hogy miként térül meg a közösségi médiák használata (főként a Facebooké) az online marketingben. A kérdésre nem más ad választ, mint a landing oldal.

Oké, de mi az a landing oldal?

Ha ez az első kérdésed ezzel kapcsolatban, akkor valószínűleg nem is használsz ilyet, és ezzel online hirdetéseid olyanok, mintha folyamatosan fát próbálnál vágni: sok energia lesújtani a baltával, de többször találsz mellé.

A landing oldal nem más, mint egy weboldal (általában egyedi domainnel készül, egy egyszeri promócióra alkalomra, de gyakran a weboldal része pl. ez a nyitó oldal vagy egy termék aloldala). A landing oldalak különlegessége, hogy mindig van egy igen konkrét, egyedi céljuk, ezt a kampány céljával fontos egyeztetni. Ez a cél lehet egy vásárlás, feliratkozás vagy egy adott gombra való kattintás is. A lényeg, hogy a landing oldallal un. leadeket (potenciális vásárlókat) szerezz.

shutterstock_195249584

Hogyan jön itt képbe a közösségi média?

Ha indítasz egy kampányt, több mint valószínű, hogy az a közösségi oldalakon fogja elsőként elérni az embereket. Egy Facebook hirdetés során többen elkövetik azt a hibát, hogy landing oldal nélkül csak simán az általános weboldalukra irányítják az érdeklődőket. Hogy ez miért hiba?

Lássunk egy példát:

Tegyük fel, hogy kutyaeledelt árul céged és szeretnél egy új termékcsoportot bevezetni. Milyen típusú hirdetést választanál?

A) Egy hosszabb, minden fontos tulajdonságot tartalmazó posztot, termék képpel és egy linkkel, ami a weboldalad nyitó oldalára visz, majd reméled, hogy a vásárló rátalál az új termék aloldalára.

B) Egy rövidebb frappánsabb posztot írsz, ötletes kreatívval, ami a termék landing oldalára visz, ahol ízléses elrendezésben, képekkel és videókkal ismerheti meg a vásárló az új termék összes fontos tulajdonságát (esetleg egyből rendelhet is belőle).

Ugye, hogy mekkora a különbség?

Értelemszerűen mi az utóbbit ajánljuk Neked, hiszen ha a célod, hogy az új terméket ismerjék meg a felhasználók, akkor a weboldalad általános kezdő oldalára érve lehet el is felejtik, hogy miért kattintottak az oldalra, vagy ami még rosszabb: nem találják meg a keresett új termék aloldalát. Ezt elkerülvén, mindig a landing oldalra irányítsd vásárlóidat.

Ne felejtsd el tesztelni!

Ne felejtsd el tesztelni!

Mitől lesz jó egy landing oldal?

A landing oldal különlegessége és egyben sokadik pozitívuma, hogy sosem lehet egyértelműen megmondani, hogy a célcsoport számára milyen landing oldal készüljön. Itt jön a képbe a tesztelés. Ugyanis egy jó landing oldalt folyamatosan tesztelni kell, azaz kicserélni egyes elemeit (kép, szöveg vagy elrendezés) és ismét mérni, hogy milyenek az eredmények. Természetesen van néhány alapvető jó tanács, amely minden landing oldalra érvényes, íme most néhány:

  • Használj rövid leírásokat: ne nyúzd a szövegeidet rétestészta hosszúságúra.
  • Kommunikálj tisztán: egyértelműen emeld ki, hogy mitől különleges ez a termék.
  • Használj kiváló minőségű és ízléses képeket.
  • Fókuszálj az adott termékre: érthető, hogy céged több dologban is kiemelkedő és szeretnéd ezt hangsúlyozni, de a landing oldalnál ezt most szorítsd a háttérbe.
  • Használj látványos akció gombokat: ne száműzd egy poros kis szürke linkként a szöveged végére a hírlevélre való feliratkozást vagy a webshopra irányító url-t. Legyél rá büszke, jelenítsd meg többszöra vonzó grafikai elemként a landing oldalon.
  • Vásárlói vélemények beépítése: kevés meggyőző tartalmi elem van egy oldalon, mint a vásárlói vélemények. Emeld ki őket, nagyobb betűtípussal, színes háttérel.
  • Adj biztosítékot termékedre: sokan bizonytalanok az online vásárlást illetően, mert nem tudják fizikailag megnézni a terméket; biztosítsd őket, hogy garanciát vállalsz a termékedre. Ezt az ígéretet sem az apró betűs részben ajánljuk rejtegetni.

Tehát használj bátran landing oldalakat, és ne felejtsd el tesztelni őket. Hidd el, a mai információ zsúfolta világban, egy jól fókuszált landing oldal többet érhet egy tucat hirdetésnél. Építsd tehát fel jól átgondolva landing oldaladat és ne félj változtatni benne ha valami nem úgy működik, ahogyan azt eltervezted.

Forrás: http://bit.ly/1jaCoqz

 

Kapcsolódó tartalmak