Építsd vállalkozásod Facebook csoportokkal

2015. április 24.
spiritcode
Facebook_csoport_nyitó

Ne becsüld alá a Facebook csoportok erejét! Most megmutatjuk, hogyan építsd vállalkozásodat velük.

Új üzleti kapcsolatokra van szükséged? Esetleg gondoltál már arra, hogy mindezt mindezt Facebook csoportok segítségével érd el?
A Facebook csoportok gyakran olyan hosszú távú kapcsolatoknak a melegágyai, amelyek valós eredményeket és vásárlókat hozhatnak a konyhádra.

Lássuk, mit is kell tenned ahhoz, hogy Te legyél a Facebook csoportok ásza:

#1: Csatlakozz a megfelelő csoportokhoz

Több millió csoport van jelenleg a Facebook-on. Szinte kizárt dolog, hogy ne találd meg a te érdekeltségeidnek megfelelőt. Ha kapcsolatokat szeretnél építeni, keress olyan csoportokat, amelyek a te üzletágadban működnek, így könnyedén szerezhetsz új ismertségeket, esetleg új vevőket.
Első körben érdemes körbenézned, hogy ismerőseid milyen csoportokban vannak jelen. Könnyen lehet, hogy egyből számodra szakmailag vonzó csoportokat dob fel a Facebook (főleg, ha több kollégáddal vagy szakmabeli ismerősöddel is barátok vagytok Facebook-on). Az oldalsó panelen is gyakran javasol számodra potenciálisan szimpatikus csoportokat a Facebook algoritmusa. Tehát mindenképp járj nyitott szemmel!
Bátran lépj be az adott csoportba és nézz körül. Attól, hogy valahova belépsz, még nem köteleződsz el, így ha nem tetszik az ottani közösség, néhány kattintás és ki is léphetsz onnan.

Belépés után olvasd el a szabályzatot és kezdj el ismerkedni a csoporttagokkal. Ha esetleg zavaróak az aktív tagok, könnyedén lenémíthatod a csoportot, azonban érdemes időnként visszanézni, hátha valamilyen értékes információt osztottak meg mások a csoportban. Nem ritka, hogy egy beszélgetés alatt egy hosszú távú partnerrel hoz össze a Facebook.

#2 Legyél igazi és segítőkész

Ahhoz, hogy szilárd alapokon álló hírnevet és ismeretségeket köss, a Facebook csoportokban elsőként, semmiképp se akarj eladni vagy hirdetni! Itt sokkal többre mész azzal, ha magadat adod és valós tudásoddal segítesz a többieknek. Fókuszálj arra, hogy minél több embernek adj választ a kérdésére és minél több szakmai diskurzusban vegyél részt. Ha szakmailag és emberileg elismernek a többiek, akkor már nincs messze az sem, hogy egy privát üzenetben megkeressenek egy esetleges üzleti lehetőséggel.

facebook_csoport_belső02

Facebook csoport: remek eszköz a kapcsolatépítésre

 

#3 Legyél aktív

Az üzletkötés gyakran valós időben történik. Egy felhívás vagy egy megnyerő ajánlat gyakran csak percekig, órákig elérhető, amíg valaki le nem csap rá. Ezért érdemes gyakran használni a csoportokat, amelyek nem csupán ajánlatokat, de értékes információkat is magukban hordoznak.
Ha esetleg kérdésed támad a saját vállalkozásoddal kapcsolatban a csoporton belül, valódi fogyasztókat kérdezhetsz meg minden formális jelleg nélkül. Gyakran őszintébb válaszokat is kapsz, mint ha egy szervezett interjú keretében faggatnád a fogyasztóidat.

#4 Használd ügyfélszolgálatként

Te magad is létre hozhatsz Facebook csoportot, akár ügyfélszolgálati céllal is. Ha nincsen kapacitásod, hogy 0-24 ügyfélszolgálatot tartsd fent, akkor egy Facebook csoport (megfelelő moderálással és szabályzattal) kiváló alternatíva lehet. Így nem csak vertikális lehet a segítségnyújtás, de horizontális is, azaz akár a fogyasztók is segíthetnek és megoszthatják a tudásukat egymással.
Használhatsz márka nagykövetet is egy csoporton belül, aki magánszemélyként a te ügyeidet fogja védeni és segíteni fog abban, hogy még közelebb kerülhess a fogyasztóidhoz.

#5 Hirdess online eseményeket

Ha van egy aktív felhasználókból álló csoportod, akkor könnyedén létre tudsz számukra hozni egy Facebook eseményt, ahova automatikusan meg tudod hívni az összes csoporttagot. Ez az esemény lehet akár egy konferencia, egy oktatás vagy egy termék akció is. Így még biztosabban tudod cselekvésre ösztönözni a potenciális vásárlóidat.

Fontos, hogy az esemény legyen időben limitálva és tartalmazzon olyan ajánlatot, amit a vásárlók egyébként máshol nem kapnának meg, így biztosíthatod őket, hogy kivételes ellátásban részesülnek és ezzel az exkluzivitással máris vonzóbbá teheted számukra a kínált terméket.

 

Forrás: http://bit.ly/1kxqQLw

Kapcsolódó tartalmak