Vine – Mi rögzíthető 6 másodpercben?

2013. október 16.
spiritcode
vine

Mire képes az emberi agy 6 másodperc alatt reklám szempontból nézve, és mit tud felfogni az őt körülvevő világból?

Minden élőlény, így az ember érzékszervei is úgy specializálódtak, hogy az őket körülvevő világból impulzusokat, eseményeket fogjanak fel.
Központi érzékszervünket teszik próbára a videó-rögzítésre specializálódott mobil-alkalmazások is.
Ilyen a VINE videó készítésre alkalmas applikációja is.

Technikai forradalomban élünk, a social és mobilplatformok ontják magukból a jobbnál – jobb applikációkat, és mivel mi lelkesedünk az új dolgok iránt, teszteltük is a Vine nevű alkalmazást.
Okostelefonunkra egyszerűen csak letöltöttük az AppStore-ból.

A kezelőfelület roppant egyszerű:

  • Meg kell keresnünk a kamera ikont a képernyő tetején, amire kattintva máris új videó készíthető.
  • Kicsit trükkös a rendszer, mert az újunkat végig a képernyőn kell tartanunk,
  • egy zöld csík jelzi, mikor kész a rögzítés.
  • Twitterre máris csiripelhető, vagy küldhetjük barátainknak e-mailben.

Akár egy egész koncertet meg lehet örökíteni vele. :)
Felettébb izgalmas, hogy az emberi agy mire képes, és mit tud felfogni az őt körülvevő világból ilyen röpke idő alatt…

Az orvostudomány mai állása szerint az agy már 3 mp alatt is érthető fogalmakat fog fel.

Ez az idő elegendő tehát ahhoz, hogy valódi, működőképes üzeneteket juttassunk el a felhasználóknak.
Sőt! 3 mp alatt körbe tudunk nézni egy szobában úgy, hogy emlékszünk a tárgyak pontos helyére is.

Jó irány lehet ez az online reklámok szempontjából?

Mindenképp!
Amikor a vizualitás határozza meg digitális életterünket, egy 6 másodperces kreatív, színes és látványos, vagy épp szolid, de sokat mondó videó – tartalommal
komoly üzeneteket lehet közvetíteni a felhasználóknak.

  • Egy jól átgondolt marketing üzenet egy 6 másodperces reklámban nem is lenne rossz, szemben az átlagos reklámhosszal, ami 24,9 mp.

Mit tapasztatunk ebben a 6 másodpercben?

Felettébb mulatságos volt, vidám perceket okozott, de az elkészült videó minősége sajnos nem az igazi. Hiányzik a képstabilizálás, a megfelelő hangminőség,
és hogy egyből posztolhassuk a Facebook-ra!

Mindenesetre kedvet kaptunk a Vine videó kipróbálásához is!

 

Forrás: http://www.piackutatas.org/hu/szakmai_hirek/media-_es_reklamkutatas

Szerző: Lőrincz Gabriella

Kapcsolódó tartalmak