Tudd meg, kik a legaktívabbak a közösségi médiában!

2014. december 01.
spiritcode
női-férfi-felhasználók-infografika

Vajon a nők vagy a férfiak aktívabbak a közösségi oldalakon? Infografika érdekes adatokkal a közösségi média nemi megoszlásáról. Nézzük a számokat!

 

Örök kérdés – főleg egy márka számára – hogy kikből is tevődnek össze a követői a közösségi médiában.
A nők vagy a férfiak vannak többen? Kik a legaktívabb felhasználók? A Quicksprout  készített egy infografikát, amelyben a közösségi média felhasználóinak nemi megoszlását ismertetik.

 

Nézzük a számokat!

A kimutatás szerint négyből három felhasználó rendszeresen használja a közösségi médiát. Egész pontosan a nők 76%-a, a férfiaknak pedig a 72%-a lép be valamelyik közösségi oldalra naponta.

női-férfi-felhasználók-közösségi-média

A nők többször jelentkeznek be a közösségi oldalakra.

 

Mi a helyzet a Facebookon?

A Facebookon jelen állás szerint a nők posztolnak többet, pontosan 55%-kal, mint a férfiak. A hölgyek a kapcsolati háló kiterjesztésében is aktívabbak, hiszen 8%-kal több ismerősük van, mint a férfi felhasználóknak.

női-férfi-felhasználók-facebook

Nőuralom a Facebookon.

 

A kapcsolattartásban is a nők járnak az élen: a női felhasználók 69%-a, míg a férfi felhasználók 54%-a tartja az ismerőseivel a kapcsolatot Facebookon keresztül. A nők többet is mobiloznak: a Facebook felhasználók között 69% nő és 39% férfi érkezik mobilról.

női-férfi-felhasználók-kapcsolattartás

A nők sokkal aktívabbak a Facebookon.

 

női-férfi-felhasználók-facebook-posztok

A nők többet játszanak és többet is posztolnak Facebookon.

 

Egyéb közösségi oldalak

A kimutatás szerint az internetezők 18,5%-a használja rendszeresen a Twittert, közöttük a férfiak aránya 15%, a nőké 22%.

női-férfi-felhasználók-twitter

Havonta 40 millióval több nő twitterezik, mint férfi.

 

Feltörekvőben az Instagram

Az internetezők 17%-a használja rendszeresen a fotómegosztó appot. A nemi megoszlás a következő: 20% nők, 15% férfiak. Figyelemreméltó az az adat, hogy a top oldalak követőinek 53%-a nő. A legférfiasabb márkák egyébként a Monster, a Red Bull és az NFL, ezeken az oldalakon a férfi felhasználók aránya 70% feletti.

női-férfi-felhasználók-instagram

Az Instagramon is a nők vannak többségben.

 

A Pinterest egyre népszerűbb az internetezők körében, csaknem 20% látogat fel rendszeresen az oldalra.

női-férfi-felhasználók-pinterest

A férfiak mindössze 8%-át köti le a Pinterest.

 

Az internetezők 22%-a látogatja a LinkedIn-t, a nemek aránya 24-19% a férfiak javára.

női-férfi-felhasználók-linkedin

A LinkedInt több férfi használja.

 

A YouTube, mindenki videómegosztó oldala rendelkezik az egyik legnagyobb felhasználó bázissal, közel 280 millióan látogatják aktívan az oldalt. A férfi felhasználók több időt töltenek a YouTube-on: 25%-uk legalább egy videót megnéz naponta és hetente átlagosan egy órát tölt itt. A hölgyek mindössze 17%-a néz meg legalább egy videót a Youtube-on és hetente átlagosan 35 percet töltenek a videómegosztón.

női-férfi-felhasználók-youtube

280 millió aktív felhasználó van a YouTube-on.

 

A Google Plus még mindig sereghajtó a közösségi oldalak között, ám felhasználók szempontjából itt is több a férfi.

női-férfi-felhasználók-google-plus

Nagy a különbség a férfi és női felhasználók között.

 

Összegzés

A nagyobb közösségi oldalakat tekintve egyértelműen a hölgyek vannak többen. A Facebookon, az Instagramon, a Twitteren és a Pinteresten is aktívabbak a női felhasználók, mint a férfiak.

forrás: quicksprout.com, socialmediatoday.com

Szerző: Sipos Kriszta

 

 

Kapcsolódó tartalmak