A toborzás új dimenziója

2014. április 04.
spiritcode
Toborzás, kiválasztás, HR, Spiritcode

A toborzási és kiválasztási folyamatnak számos módját ismerjük, a legújabb trend pedig kifejezetten eredményesnek bizonyul. Itt a searchlight meeting!

A Facebook és a Dropbox falai közül került ki az új toborzási trend, a searchlight meeting.

 

A könnyed, laza környezetben tartott értekezlet célja az, hogy a vállalat munkatársai ajánlanak embereket a cégnél éppen üres pozícióira.

A searchlight meeting elve azon a tényen alapszik, hogy a munkavállalók által ajánlott új munkatársak sokkal eredményesebbek, mint a kívülről, álláshirdetés alapján érkezettek, sőt, több ideig is maradnak a cégnél, mert a felmondási arány az ő esetükben lényegesen kisebb. A beajánlásos alapon működő munkaerő felvételt több cég is alkalmazza, de a körlevelek és a dolgozók külön-külön kikérdezése helyett a searchlight-ok hatékonyabbnak bizonyulnak. A searchlight meeting-ek rövid, kötetlen összejövetelek, ahol a dolgozók személyesen tesznek javaslatokat a leendő munkatársakra.

Businessinsider összeszedett pár tippet, amivel igazán eredményes és élvezetes lehet a searchlight meeting.

Toborzás, kiválasztás, HR, Spiritcode

A toborzás új dimenziója a  searchlight meeting.

 

1. Legyen rövid

Mindenki elfoglalt, így ezt figyelembe kell venni a searchlight szervezésekor. Az ülésnek 30 perc és egy óra közöttinek kell lennie, és havonta egyszer bőven elég tartani.

 

2. Legyen élvezetes

Játékok, zene, üdítők, édességek, sőt akár díjak is hozzájárulhatnak a kötetlen hangulathoz. Fontos, hogy a munkatársak jól érezzék magukat és ne teherként éljék meg az ilyen jellegű értekezleteket.

 

3. A szűrők és a szerepek legyenek letisztázva

Tudasd az összes alkalmazottal, hogy milyen pozícióra keresel embert és pontosan milyen képességekkel kell rendelkeznie. Tisztázd a kiválasztással kapcsolatos többi fontos tényezőt is, előfordulhat, hogy valaki csak otthonról vagy távolról dolgozik.

Toborzás, kiválasztás, HR, Spiritcode

Tisztázd a toborzással kapcsolatos valamennyi tényezőt.

 

4. Építsd fel a beajánlások kultúráját

Légy nyitott, bízz az alkalmazottaidban és mondd el nekik nyíltan, mi a toborzás célja. Ha valaki olyan embert ajánl, aki bevált, köszönd meg.

 

Nálatok hogyan zajlik a toborzás? Próbáltátok már a searchlight meetinget?

forrás: businessinsider.com, yesgraph.com

 

Szerző: Sipos Kriszta

Kapcsolódó tartalmak