Te használsz már GIF-eket Facebook-on?

2015. június 15.
Szabó Adri
gif_nyitókép

Eljött a GIF-ek ideje Facebook-on is. Mostantól te is eláraszthatod ismerőseidet kedvenc mozgóképeiddel. Ne késlekedj! Járj most utána, hogyan.

Tombol a GIF láz az interneten és már csak idő kérdése volt, hogy mikor éri el a Facebook birodalmát is a mozgóképek hódító útja.
Több hír szerint is, mostantól támogatja a Facebook mind mobilon, mind pedig desktop-on a GIF-ek használatát.

Eljött a GIF-kánaán

Manapság a GIF-ek meghatározó szerepet játszanak a közösségi világban – elég, ha csak megemlítünk olyan oldalakat, mint a Giphy, GifBin és az Imgur, amelyek GIF-ek ezreivel látják el a mozgóképekre éhes közönséget. Más közösségi csatornák, mint például a Twitter már jócskán megelőzte a Facbook-ot a versenyben, ezért már igencsak várható volt, hogy Zuckerberg csapata is lassan megadja, amire az internet régóta szomjazik.

 

De mi az a GIF?

Lényegében egy kép formátum, ami lehetővé tesz mind a statikus, mind pedig az animált képek megjelenítését – akár egy nagyon rövid kis videó jelenetet is, ha úgy adódik.
A GIF-ek hódítása az interneten szinte elkerülhetetlen volt, hiszen sokkal jobban visszaad egy hangulatot vagy egy érzést, mint egy kettőspont és egy zárójel kombinációja.

Így használd őket

Az egyik legfontosabb használati utasítás a Facebook-os GIF-ekhez, az az, hogy használd őket úgy, mint egy linket. Tehát, nem kell külön lementeni és képként feltölteni, hanem elég a linket bemásolni a státusz ablakba. Figyelj továbbá arra, hogy a bemásolt link URL-je .gif formátumra végződjön.

Ha bemásoltad a kiválasztott GIF-linkjét, akkor egyből megjelenik az előnézete (akárcsak egy sima képé) és a rajta lévő kis GIF feliratra való kattintással tudod megtekinteni a teljes GIF-et.

Egyetlen hiányossága van még a funkciónak: céges oldalon még nem oszthatóak meg GIF-ek. Így a péntek délutáni céges hangulatot még nem tudja egy igazán találó GIF visszaadni.

Miért használj GIF-eket?

Mint azt már korábban mondtuk, számtalan helyzetet és hangulatot tudnak „szemléltetni” a külső szemlélő számára. Legyen szó egy reakcióról vagy egy érzelemről, amit a szavak egyszerűen képtelenek leírni a monitor másik oldalán ülő számára.

Mindegy, hogy hogyan és mikor használód őket, az viszont biztos, hogy ez egy igen nagy lépés a Facebook és azon felhasználók számára, akik már tűnök ülve várták, hogy ismerőseiket megörvendeztethessék a legújabb és legviccesebb mozgóképekkel.

 

Forrás: http://bit.ly/1dFLl8A

Kapcsolódó tartalmak