
Kielemeztük, mi várható idén. A tartalom még mindig király!
2013 fontos mérföldkő volt az online marketing történetében. A piac jelentős átalakuláson ment keresztül, ám a legnagyobb mértékű változás a tartalommarketinget érintette. Köszönhetően a közösségi média folyamatos változásainak és a keresőrobotoknak, a tartalom mára az online kampányok kirobbanthatatlan eleme lett.
A content marketing nagy utat tett meg idáig és mára az online marketing egyeduralkodójává vált.
Találtunk egy szuper infografikát, most ez alapján elemezzük ki az idei tartalommarketing trendeket.
Jelenlegi helyzet
- A vállalkozások 92%-a használja a tartalmat, mint marketingeszközt.
- A B2B vállalkozások 58%-a, a B2C szektorban dolgozó vállalatok 60%-a bővítette a tartalommarketingre szánt költségvetését.
Van új a Nap alatt
- A tartalommarketing előretörése új munkaköröket hívott életre.
- Egyes cégekben külön csapatok foglalkoznak az egyedi, minőségi tartalmak előállításával.
- Kialakult a tartalommenedzsment.
Még mindig van új a Nap alatt
- 2013 vesszőparipája a mobil stratégia volt.
- A weboldalak struktúrája mellett az e-mail marketingben is nagy szerepe volt tavaly a responsive design-nak, de még nem minden cég állt át erre.
- 2014-ben viszont már minden eszközhöz passzolnia kell a megírt tartalomnak (és nem csak a dm levelek esetén), legyen az laptop, PC, tablet, vagy okostelefon.
- Elemzések szerint 2017-re az internetes vásárlások 87%-át mobil eszközről fogják bonyolítani.
- Érdekesség: az USA-ban több mobil eszköz van, mint 21 éven felüli ember.
Új SEO
- Nyáron megérkezett a Google új keresője, a Kolibri, ami már egy igazán fejlett algoritmussal rendelkezik: értelmezni tudja a természetes beszédhez hasonló kifejezéseket is.
- Ezért kiemelten fontos, hogy Google-barát tartalmaink legyenek, így könnyen megtalálhatóak legyünk a kereső által.
Információ, rendszerezve
- Minél több a tartalom, annál nagyobb a káosz.
- Idén már indultak kezdeményezések az információk rendszerezésére.
- Ilyen a Facebook algoritmus folyamatos változása, ami innentől kedve linkeknek és minőségi tartalmaknak ad kiemelt helyet.
- A Twitteren megjelent a tematikus timeline, ahol hasonló témakörű cikkeket, tartalmakat lehet gyűjteni.
- 2014-ben minden bizonnyal lesznek még a tartalom rendszerezésére vonatkozó további törekvések.
Minőség
- Egyre több felhasználó a releváns tartalmak miatt látogat meg oldalakat, és mint tudjuk, a kiváló SEO érdekében fontos a minőségi tartalom.
- Egyre nagyobb az igény a hosszabb szövegekre, információkra.
- A tartalommarketing, az újságírás, a friss, egyedi tartalom előállítása a vállalatok online stratégiájának szerves része lesz 2014-ben is.
Forradalom
- A tartalommarketing valóban forradalmasítja a vásárlókkal való kommunikációt, de a sikeres kampányokhoz elengedhetetlen, hogy merjünk újat mutatni.
Szerintetek le fogja taszítani bármi is a tartalmat a trónról?
forrás: http://socialmediatoday.com/okesteady/2002261/where-content-marketing-headed-2014-infographic