Tartalommarketing trendek 2014-ben

2014. január 10.
spiritcode
Tartalommarketing, Spiritcode

Kielemeztük, mi várható idén. A tartalom még mindig király!

 

2013 fontos mérföldkő volt az online marketing történetében. A piac jelentős átalakuláson ment keresztül, ám a legnagyobb mértékű változás a tartalommarketinget érintette. Köszönhetően a közösségi média folyamatos változásainak és a keresőrobotoknak, a tartalom mára az online kampányok kirobbanthatatlan eleme lett.
A content marketing nagy utat tett meg idáig és mára az online marketing egyeduralkodójává vált.

Találtunk egy szuper infografikát, most ez alapján elemezzük ki az idei tartalommarketing trendeket.

Tartalommarketing trend, 2014, Spiritcode

Tartalommarketing trendek 2014-ben.

 

Jelenlegi helyzet

  • A vállalkozások 92%-a használja a tartalmat, mint marketingeszközt.
  • A B2B vállalkozások 58%-a, a B2C szektorban dolgozó vállalatok 60%-a bővítette a tartalommarketingre szánt költségvetését.
Szövegírás, content marketing, Spiritcode Kft

Egyre több vállalkozás használja a tartalommarketinget.

 

Van új a Nap alatt

  • A tartalommarketing előretörése új munkaköröket hívott életre.
  • Egyes cégekben külön csapatok foglalkoznak az egyedi, minőségi tartalmak előállításával.
  • Kialakult a tartalommenedzsment.
Tartalommarketing, tartalomírás, blog

Új kihívások, új pozíciók.

 

Még mindig van új a Nap alatt

  • 2013 vesszőparipája a mobil stratégia volt.
  • A weboldalak struktúrája mellett az e-mail marketingben is nagy szerepe volt tavaly a responsive design-nak, de még nem minden cég állt át erre.
  • 2014-ben viszont már minden eszközhöz passzolnia kell a megírt tartalomnak (és nem csak a dm levelek esetén), legyen az laptop, PC, tablet, vagy okostelefon.
  • Elemzések szerint 2017-re az internetes vásárlások 87%-át mobil eszközről fogják bonyolítani.
  • Érdekesség: az USA-ban több mobil eszköz van, mint 21 éven felüli ember.
A responsive design betört a tartalommarketingbe is.

A responsive design betört a tartalommarketingbe is.

 

Új SEO

  • Nyáron megérkezett a Google új keresője, a Kolibri, ami már egy igazán fejlett algoritmussal rendelkezik: értelmezni tudja a természetes beszédhez hasonló kifejezéseket is.
  • Ezért kiemelten fontos, hogy Google-barát tartalmaink legyenek, így könnyen megtalálhatóak legyünk a kereső által.
 Kiemelten fontos a Google barát tartalom 2014-ben.


Kiemelten fontos a Google-barát tartalom 2014-ben.

 

Információ, rendszerezve

  • Minél több a tartalom, annál nagyobb a káosz.
  • Idén már indultak kezdeményezések az információk rendszerezésére.
  • Ilyen a Facebook algoritmus folyamatos változása, ami innentől kedve linkeknek és minőségi tartalmaknak ad kiemelt helyet.
  • A Twitteren megjelent a tematikus timeline, ahol hasonló témakörű cikkeket, tartalmakat lehet gyűjteni.
  • 2014-ben minden bizonnyal lesznek még a tartalom rendszerezésére vonatkozó további törekvések.
Google-barát tartalmak, szövegírás, Spiritcode

A közösségi platformok is igazodnak a trendekhez.

 

Minőség

  • Egyre több felhasználó a releváns tartalmak miatt látogat meg oldalakat, és mint tudjuk, a kiváló SEO érdekében fontos a minőségi tartalom.
  • Egyre nagyobb az igény a hosszabb szövegekre, információkra.
  • A tartalommarketing, az újságírás, a friss, egyedi tartalom előállítása a vállalatok online stratégiájának szerves része lesz 2014-ben is.
Tartalomírás, szövegírás, webszövegek, Spiritcode

Talán még soha nem volt ilyen fontos a minőségi tartalom.

 

Forradalom

  • A tartalommarketing valóban forradalmasítja a vásárlókkal való kommunikációt, de a sikeres kampányokhoz elengedhetetlen, hogy merjünk újat mutatni.

Szerintetek le fogja taszítani bármi is a tartalmat a trónról?

 

forrás: http://socialmediatoday.com/okesteady/2002261/where-content-marketing-headed-2014-infographic

Kapcsolódó tartalmak