7 tipp tartalommarketing stratégiához

2014. július 14.
spiritcode
tartalommarketing-tippek-spiritcode

Építsd fel a stratégiádat! Ha nem tudod, hogyan kezdj hozzá, akkor ez a cikk neked szól!

Építsd fel a stratégiádat!
Ha nem tudod, hogyan kezdj hozzá, akkor ez a cikk neked szól!

Sokszor előfordul, hogy visszatekintesz és rájössz arra, mi mindent kellett volna máshogy, vagy jobban csinálnod. Nincs ez másképp a tartalommarketinggel sem. Az alábbiakban olyan ötleteket gyűjtöttünk össze, amelyeket már a kezdetekkor be tudsz építeni a tartalommarketing stratégiádba. Lássuk!

 

1. Határozd meg a perszónáidat!

A perszóna nem más, mint az ideális ügyfeled vagy vásárlód fiktív karaktere. Készíthetsz különböző perszónákat különböző jellemvonásokkal, problémákkal és igényekkel. A perszónák kitalálása és folyamatos alakítása nem csak a tartalommarketing stratégiádban fog segíteni, hanem az üzlet minden területén.

A perszónák azért kulcsfontosságúak, mert őket alapul véve pontosítani tudod a tartalomstratégiádat, a hangnemet, a közösségi posztjaidat és minden mást. Tudni fogod, kihez és hogyan kell szólnod, így könnyebben fognak téged is megtalálni azok az emberek, akiknek a termékedet vagy a szolgáltatásodat kínálod. Növelheted a márka iránti elkötelezettséget, és hűséges közösséget építhetsz azokból az emberekből, akiket valóban el akarsz érni. Perszónák nélkül tartalommarketinget folytatni ugyanis olyan, mint a sötétben lövöldözni.

Találd meg azt, akihez a tartalmad szól!

Találd meg azt, akihez a tartalmad szól!

 

2. A tartalommarketing egy befektetés.

A tartalommarketing – csakúgy, mint minden egyéb üzlettel kapcsolatos dolog – olyan, mint egy maratoni futás, nem pedig egy sprint. A sikerhez idő kell, amely nem fog egy nap, vagy egy hét alatt bekövetkezni, de nem szabad feladnod. Ahogy egy apró hógolyóból lavina lesz, úgy göngyölíted fel te is szépen lassan a sikereidet.

Sose felejtsd el, hogy minden egyes közösségi médiás poszt vagy blogbejegyzés nem más, mint egy befektetés. Az első eredmények felmutatásához általában 6-9 hónap kell, amely, ha azt nézzük, nem sok idő egy hosszú távú befektetésben.

 

3. Terjeszd ki az egész szervezetre!

Ahhoz, hogy jól működő és hiteles „tartalomkultúrát” tudj kialakítani, be kell vonnod az egész szervezetet tetőtől-talpig. Ez azt jelenti, hogy a munkatársak nem pusztán érdekesnek találják a marketingesek erőfeszítéseit, hanem részei is a folyamatoknak, részt vesznek a tartalmak előállításában és népszerűsítésében is. Ez az a probléma egyébként, amellyel a nagyobb szervezetekben szembesülnek a marketingesek.

Ne add fel, és sikered lesz!

Ne add fel, és sikered lesz!

 

4. Nem csak írásos tartalom létezik.

Ha a tartalommarketingről beszélünk, általában mindenki a szöveges tartalmakra gondol elsősorban. Azonban nem szabad elfelejteni, hogy a szöveg csak egy formátum, így ha nem áll hozzád közel az írás, akkor készíts videókat vagy fotókat.

A tartalommarketingben az a cél, hogy megtaláld azt a média formátumot, amelyet a legkönnyebben elő tudsz állítani és a közönségednek is tetszik. Természetesen keverheted is a tartalmakat, megoszthatsz vegyesen szöveget, képeket, videókat.

Ha sikerül megtalálnod az egyensúlyt, akkor sokkal egyszerűbben tudsz olyan tartalmat előállítani, amely a közönségedre is nagyobb hatással van.

 

5. A minőség fontosabb, mint a mennyiség!

Az örök kérdés: Mi a jobb, megszámlálhatatlan mennyiségű cikk, vagy pár kiváló tartalom?

A lényeg az, hogy minden egyes tartalomnak értéket kell közvetítenie a felhasználó számára, és a szöveg elolvasása, a kép vagy a videó megnézése pedig tegye őt boldoggá.

Szakértők azt tanácsolják, hogy hetente 2-3, körülbelül 700 karakteres blogbejegyzés bőven elég. Lehet, hogy ez első ránézésre soknak tűnik, de ez a mennyiség elég ahhoz, hogy 6 hónap leforgása alatt felpörgesd a tartalommarketing stratégiádat. Ha ennél többet posztolsz, az jó, de legyen meg a heti minimum 2-3 cikk.

 

6. Az írás csak a munka felét teszi ki.

Az írás időigényes tevékenység, azonban csak a munka felét teszi ki. A dolog másik fele a tartalom népszerűsítése, hiszen valahogy rá kell bírnod az embereket arra, hogy elolvassák a cikkeidet. Ez az, amit sokan elfelejtenek a tartalom elkészülése feletti örömükben.

Építs fel egy stratégiát arra vonatkozóan, hogyan fogod a tartalmaidat népszerűsíteni. Válaszd ki a platformokat és tervezz meg mindent, mert ez elengedhetetlen ahhoz, hogy kihozd a legtöbbet a tartalmaidból.

tartalommarketing-tippek-siker2

Ütős tartalomra és stratégiára van szükség.

 

7. Újratervezés!

A tapasztalt tartalommarketing stratégák ismertetőjele, hogy képesek bármikor változtatni az irányon. Képesek ugyanis több módot találni arra, hogyan használjanak fel egy adott tartalmat úgy, hogy az minél több emberhez eljusson, és a legtöbbet tudják kihozni az adott cikkből, képből vagy videóból. Tegyük fel, hogy a céged részt vesz egy szakmai kiállításon és az egyik munkatársad készít egy prezentációt. Ennek az anyagnak hatalmas értéke van, és több felületen is használni tudod, csak nem mindegy, hogy hogyan.

A tartalommarketing sehol sem ugyanaz, hiszen a stratégia az adott vállalkozástól függ. A fentiekben felsoroltak azonban általánosságban mindenkire érvényesek lehetnek.

Ha inkább profikra bíznád a stratégiádat, akkor fordulj a Spiritcode csapatához!

forrás: mashable.com

Szerző: Sipos Kriszta

 

Kapcsolódó tartalmak