Szövegeljünk! Avagy miért fontos az egyedi tartalom?

2013. november 28.
spiritcode
szövegírás, tartalommarketing

A blog a szövegírás Excaliburja…

Miért fontos az egyedi tartalom? Miért van egyre nagyobb hangsúly a szövegíráson?

Manapság a folyamatosan változó online világban elengedhetetlen egy weboldal folyamatos frissítése és karbantartása.

A releváns, friss tartalmak közzétételével mindenki jól jár: a honlap látogatói hasznos és egyedi információkat találnak, frissülő tartalmú weboldalunkat pedig bőkezűen jutalmazza a Google a keresési rangsorban.

Ehhez kapcsolódik első jó tanácsom: soha ne vegyünk át komplett tartalmat más oldalakról, mert ezt a Google bizony lopásnak értékeli, és az is.

A jó szövegről általánosságban elmondható, hogy releváns és szorosan kapcsolódik a honlap témájához.
Olyan tartalommal rendelkezik, amely egyedi, kreatív és figyelemfelkeltő. Tartalmazzon máshol még nem hallott, új információkat, és nem utolsó sorban, legyen benne mindaz, amit a látogatóink keresnek.

A webes szövegeket, a szövegírást sokan szükséges rossznak tartják, azonban rengeteg előnnyel rendelkezik a nyomtatott anyagokkal szemben. Az első és legfontosabb ütőkártya a rugalmas terjedelem, hiszen egy online felületen nincsenek szabott határok, szövegünk hosszúságát mi magunk határozhatjuk meg. A másik előny az interaktivitás, hiszen míg a nyomtatott szövegek az olvasót egy passzív szerepbe helyezik, az online szövegekre azonnal tud reagálni az olvasó. Ne feledkezzünk meg a címkézésről sem, mert jól kulcsszavazott szövegekkel előkelő helyezést érhetünk el a Google találati listáján.

szövegírás, copywriting, Spiritcode

Fontos az egyedi tartalom

Nézzük most át röviden, milyen szövegtípusokat használhatunk:

  • Saját cikkek, hírek
    Egy nemrég készült tanulmány szerint Nagy-Britanniában a vállalatok megközelítőleg 90%-a használta ezt az eszközt weboldalán. Bizony, egy saját hírfolyam, egyedi tartalmakkal és folyamatosan frissülő cikkekkel csodákra képes: SEO szempontjából jó eredményeink lesznek, plusz, rendszeresen visszatérő látogatókat szerzünk, akiknek szükségük van az igényes tartalmakra.
  • Blog
    A blog nem más, mint egy tematikus cikk-napló. A blogot a szövegírás Excaliburjának tartom, mert sok embert tudunk vele elérni, rövid idő alatt. Egy jól megírt bejegyzés sok megosztást kap és kommenteket hagynak hozzá: ez szintén kulcsszempont a keresőmotorok figyelmének felkeltésekor.
  • Vendégposztok
    A guest blogging azt jelenti, hogy más blogján is megjelenik a tartalmunk. Ha hiteles, elismert partnert találunk ehhez, akivel kölcsönösen megosztjuk egymás tartalmát, saját weboldalunk értéke is nőni fog – mind a látogatók, mind a Google szemében.
  • Hírlevél
    Egy pillanatig se higgyük, hogy a hírlevél kizárólag termékeink és szolgáltatásaink promóciójául szolgál. Ügyfeleinknek, vásárlóinknak rendszeresen küldhetünk ismeretátadó vagy informáló tartalmú hírlevelet is.

Természetesen minden weboldalnak meg kell találnia azt a szövegtípust, ami a célközönséget leginkább érdekli.
A befektetett munka azonban mérhető és rövid időn belül szép eredményt hoz.

Ti melyik szövegtípust használjátok leggyakrabban?

Szövegírással és tartalommarketinggel kapcsolatos kérdéseitekkel forduljatok bátran a SPIRITCODE csapatához!

 

 

Kapcsolódó tartalmak