Kinek való a Facebook hirdetés és a keresőmarketing?

2013. december 13.
spiritcode
Online marketing a Te vállalkozásodnak is!

Hirdessünk, de hogyan és hol? Pár gondolat a Facebook és a Google hirdetésekről.

Kiknek ajánljuk a Facebook hirdetéseket?

Minden vállalkozás igyekszik megtalálni azt a hirdetési felületet, amely leghatékonyabban illeszkedik az ő stratégiájába. Minden hirdetési felületnek megvannak a maga sajátosságai és azok az előnyei, melyből az egyes vállalkozások a maguk malmára hajthatják a vizet. A legnagyobb kihívást az jelenti, hogy megtaláld az egyensúlyt és felfedezd a helyes arányt, hogyan keverd és használd az egyes felületeket. Ehhez hoztunk most néhány javaslatot.

Mit javaslunk az online kereskedelmi vállalkozásoknak?
Az online kereskedők pontosan tudják, milyen fontos az, mikor az adott cégről vagy márkáról beszélnek az emberek. A közösségi médiában ez könnyen elérhető.  Érdekes adat, de a Search Engine Journal szerint valójában az eladások 80%-a a Facebook-ról érkezik.

Jó tanácsunk:
Szervezz a Facebook-on újraértékesítési kampányokat. Nem kell más hozzá, mint egy AdRoll fiók, 1000 látogató és egy jól eltalált hirdetés. Ezzel a folyamattal újabb profitra tehetsz szert.

Hirdess a Facebook-on!

Hirdess a Facebook-on!

Mit tegyenek a kis hellyel rendelkező üzletek?
Az üzletbe betérők számát leginkább úgy lehet növelni, ha felhívjuk környezetünk figyelmét a vállalkozásra. A Facebook ebben nagy segítség, mert pontosan lehet lakóhely szerint szűrni egy adott célcsoportot. Egy jól megkomponált kampánnyal napi szinten lehet informálni, ezáltal elkötelezni a vásárlókat az adott üzlet iránt.

Jó tanácsunk:
A különleges akciók hirdetésének alappillére egy hírfolyamon megjelenő ütős hirdetés, amiből össze lehet gyűjteni jó pár új oldalkedvelőt.
Ezután már csak a saját oldalt kell karbantartani: feltölteni napi szintű, érdekes, friss tartalmakkal és kiemelt posztokkal.

Mit tegyenek azok a cégek, akiknek célzott tömeges közönségre van szükségük?
Adott egy célközönség, egy helyszín és egy szuper termék vagy szolgáltatás. A célzott tömeges lefedettség az egyetlen dolog, ami hiányzik, ennek megtalálására viszont a Facebook a legmegfelelőbb eszköz. Kattintásonként olcsóbb, mint a Google AdWords, és közvetlenül azokhoz az emberekhez juttatja el az üzenetedet, akiknek szeretnéd!

Jó tanácsunk:
Márkafelismerés kialakításához használd a „Like hirdetés”-t  vagy a promote posztot. Ha azt szeretnéd, hogy a felhasználó a weboldaladra klikkeljen, használj sima hirdetéseket és fizess a Facebook-nak az oldallátogatások után.

Online marketing

Online marketing

Kinek való a keresőmarketing?
Mit tegyünk, ha egy cég célcsoportjába különböző nemű, érdeklődési körű és életkorú emberek tartoznak, vagy nem vagyunk biztosak abban, hol találjuk őket?
Ebben az esetben a keresőmarketing a legjobb megoldás, mert a vevők találnak meg minket. Nem kell pénzt pocsékolni különböző célcsoportok tesztelésére, hanem abból lesznek eredményeink, ahogyan a vevők keresnek minket.

keresőmarketinggel olyan vásárlókat lehet megcélozni, akik valamilyen cselekedetre való hajlandóságot mutatnak. Ez a hajlandóság különbözteti meg a keresőmarketinget a Facebook marketingtől. Ha biztosra akarsz menni és csak a legmegbízhatóbb vásárlókat akarod megcélozni, a keresőmarketinget neked találták ki.

A helyes és pontos eredmények érdekében fontos a megfelelő elemzőeszközök elhelyezése a weboldalon. (Pl.: Google Analytics követőkód) Ezen eszközök segítségével rengeteg információt lehet szerezni a látogatókról, hogy a későbbiekben egy célzott Facebook kampányt is fel lehessen építeni.

Jó tanácsunk:
Ha valóban ezeket az embereket szeretnénk megcélozni, nagyon pontos kulcsszavakra van szükség, ugyanis az általános kulcsszavak nem fognak pontos adatokkal szolgálni.

Google - fizetett hirdetések

Google – fizetett hirdetések

Az online áruházaknak a Google AdWords rendszere az első lépés ahhoz, hogy megteremtse a kapcsolatot a vásárlóval, aki az adott terméket keresi. Mihelyst megvan ez az első lépés, a keresőmarketing segít abban, hogy a látogatóból tényleges vásárló legyen. Sőt, ez segíteni fog összegyűjteni 1000 embert a Facebook újraértékesítéshez.

Jó tanácsunk:
Indítsunk egy terméklista kampányt a Google AdWords fiókban. A kereső és a terméklistás hirdetések közösen ugyanis nagyon jó eredményt produkálnak.
Ha lefutott az első kampányunk, vizsgáljuk meg az eredményeket, majd ne felejtsük el az újraértékesítést az AdWords keresési hálóján. Ez nagyon erős eszköz lehet a kampányban.

Összegezve elmondható, hogy a Facebook hirdetések és a keresőmarketing is számos vállalkozásnak ajánlott, több esetben együtt is remekül működnek. Ha mégis választani kell, akkor egy szűk költségvetésű kisvállalkozás válassza a Facebookot. Viszont ha elég nagy a pénzügyi keret, akkor a keresőmarketing lesz a helyes út a Google rendszerében.

Bármelyiket is válaszd, a SPIRITCODE csapata szívesen segít neked! Keress minket és válasszuk ki a legmegfelelőbbet vállalkozásodhoz!

Kapcsolódó tartalmak