Nagy közösségi oldal áttekintő – 2. rész

2014. július 01.
spiritcode
közösségi marketing oldalak, Spiritcode

A közösségi média fontos, hiszen az emberek mindennapi életéhez szervesen hozzátartozik. De melyik oldal fontos a vállalkozásod számára?

Az előző bejegyzésben a 4 naggyal foglalkoztunk, most vessünk egy pillantást a többi közösségi csatornára is.

Sokan a „három kisebb” néven emlegetik a Pinterestet, az Instagramot és a YouTube-ot. Ne tévesszen meg, hogy kicsiknek hívják őket, hiszen ezek is hatalmas közösségi csatornák, éppen ezért megéri itt is jelen lenned a vállalkozásoddal.

Pinterest

Kutatásokkal bizonyították, hogy 2014. elejére a Pinterest sokkal népszerűbb tartalommegosztó felület lett, mint az e-mail, és az összes többi megosztó oldallal szemben itt a legmagasabb egy kattintás értéke.
A Pinterestet alapításakor női közösségi oldalnak kiáltották ki, ami a kezdetekben igaz is volt. Mára azonban a nemek megoszlása nagyjából egyenlő, hiszen férfiak is előszeretettel használják a Pinterestet. Nemtől, életkortól függően mindenkinek való és a cégek számára is hasznos felület.

 

Instagram

A tapasztalatok azt mutatják, hogy az Instagram kiváló felületet biztosít önmagunk és a cégünk népszerűsítésére is. A fotók kedvelése és a kommentek vonzzák a követőket, ami egy vállalkozásnak csak jó lehet.
Az Instagram egy vizuális platform, és tudjuk, hogy a képek sokkal érdekesebbek a felhasználók számára, mint egy tweet vagy Facebook poszt például.

Itt minden a képekről és a videókról szól. A vizuális tartalom iránti ösztönös érdeklődés az oka az Instagram hihetetlen népszerűségének. Dobálj be videókat is a sűrűbe, és olyan közösségi felületed lesz, amely valóban hozzád köti majd a felhasználókat, hiszen a vizuális tartalmaknak sokan a rabjai lesznek.

Vannak, akik úgy gondolják, hogy az Instagram csak azoknak releváns, akik egyébként is erős képi tartalmakkal rendelkeznek, mint például a National Geographic. Persze, az ő Instagram fiókjuk gyilkos, és több millió követőjük van, ettől függetlenül bárkinek hasznos lehet jelen lenni a fotómegosztó oldalon. Beengedheted a felhasználót a kulisszák mögé. Így tett több fitneszedző, író, SEO szakember, és egyéb más területen foglalatoskodó felhasználó.

 

YouTube

A YouTube a világ második legnagyobb keresője, amely igencsak előkelő hely a Google mögött. A különbség nem nagy, bár a Yahoo és a Bing is tett néhány sikertelen próbálkozást, hogy legyűrje a videó megosztó oldalt. A YouTube úgy lett ennyire népszerű, hogy nagyjából semmit nem tett érte.

Az USA-ban egyébként a YouTube sokkal népszerűbb, mint bármely kábeltévés csatorna.

Sok cégnek van fiókja és mindenki próbálkozik a minél jobb videó tartalmakkal. Egyeseknek ez igazán jól megy és sok virális videót produkálnak. Nem kell, hogy az anyag nagy költségvetésű legyen, és az sem fontos, hogy szorosan kapcsolódjon a márkához. Egyszerűen csak legyen fent a YouTube-on.

közösségi marketing oldalak, Spiritcode

A közösségi médiát ma már keresésre is használjuk.

 

A három kicsi

A kicsi kifejezést arra értjük, hogy közösségi média marketing szempontból kevésbé relevánsak, mint a többiek. Azonban ezeken az oldalakon lehet leginkább niche-t, mikroközösségeket és hasonló érdeklődési körű embereket találni.

A Facebookon olyan emberekkel kerülnek kapcsolatba a felhasználók, akikkel például együtt jártak iskolába vagy egy baráti társaságba tartoznak. Ezzel szemben a Tumblr-en olyan emberekkel kerülhetsz kapcsolatba, akikkel hasonló az érdeklődési körötök, legyen az digitális fotózás vagy olasz konyhaművészet. A célközönség sokkal kisebb, de fókuszáltabb is.

 

Tumblr

Annak ellenére, hogy a Tumblr-t blognak indították, a kezdeti időszakban hatalmas növekedésre tett szert. Az elmúlt évben az egyes oldalak havi látogatottsága elérte az 5 milliót is. Következetességgel, rendszeresen posztolt jó tartalmakkal a Tumblr-en nagyszerű sikerek érhetőek el a niche területeken. Egyre több cég ismeri ezt fel, vannak olyanok is, akik a céges blogot már kizárólag a Tumblr-en vezetik (bár ez SEO szempontból nem szerencsés).

 

StumbleUpon

A StumbleUpon az alapján működik, hogy a kedvelések és nem kedvelt tartalmak alapján minden felhasználónak egyedi válogatást ad az oldalon fellelhető tartalmakból.

A tartalommarketing bajnokainak ez az oldal való. Nem véletlenül nevezi SocialMediaExaminer tartalom felfedező motornak ezt a közösségi felületet. Fontos azonban, hogy itt is csak a jó minőségű tartalmak kapnak figyelmet és kedveléseket. A felhasználók és a csatlakozó weboldalak száma is egyre nő, szóval, ha sok, jó tartalmad van, érdemes ezzel a közösségi csatornával is számolnod.

 

Reddit

Viszonylag friss közösségi oldal a Reddit, amely túlmutat az egyszerű főcímeken. Itt ugyanis szavazni lehet a címekre, amelyek a szavazatok alapján rangsorolódnak. A népszerű posztok elképesztő sebességgel válnak virálissá. Ezért könnyen megtörténhet, hogy egy köszönő kutya sokkal nagyobb népszerűségnek örvend, mint egy cég aktuális hírei. Ennek ellenére a Reddit sokak számára érdekes lehet.

A Reddit titka a következő: el kell nyerned a subredditek bizalmát, azaz olyan közösségekét, akik szenvedélyesen szeretik azt, amit csinálsz. Ők nem mások, mint a célközönséged. Ezek után olyan főcímeket és promóciókat kell csinálnod, amelyek megragadják a közösség figyelmét.

Vedd számításba a kicsiket is!

Vedd számításba a kicsiket is!

 

Niche oldalak

Fedezd fel a niche közösségi oldalakat. Lehet, hogy úgy találod majd, hogy semmi értelme, de az is megeshet, hogy elképesztő potenciált és kiaknázatlan lehetőségeket találsz majd.
Felejtsd el a milliós közönséget: ezeken az oldalakon pontosan célzott közönséget találsz, amelynek előnye a hatékonyság.

  • Untappd – Sörimádóknak.
  • Kaboodle – Olyan, mint a Pinterest.
  • Behance – Kreatív szakemberek bemutatkozási felülete.
  • Care2 – Környezettudatos életmódot folytatóknak.
  • GoodReads – Az olvasás kedvelőinek gyűjtőhelye.
  • Ravelry – A szabás-varrás szerelmeseinek.
  • Gentlemint – Pinterest férfi verzióban.

A niche oldalak felfedezésének a legegyszerűbb módja az, ha rákeresel a Google-ben.

Ahogy egyre jobban belejössz majd, észre fogd venni az apró különbségeket is a területeden és egy idő után meg fogod találni a niche-t. Merj kreatív és nyitott lenni. A közösségi média minden vállalkozás számára különböző. Más a közönség, a régió, és a személyes stílus is.

Szerző: Kriszta&Gabi

 

 

Kapcsolódó tartalmak