Miért hasznos a Pinterest vállalkozásomnak?

2015. február 16.
spiritcode
pinterest_nyitó

Ha azt gondolod, nincs tovább a Facebook után, hatalmasat tévedsz. A Pinterest lesz 2015 legnagyobb dobása!

Milyen lenne egy olyan közösségi felület, ahol a tartalmad nem évülne el pár óra alatt? Sőt, az idő múlásával lenne csak igazán felkapott és még hónapokkal később is forgalmat generálna az üzletedbe?

De a Pinterest olyan…

Ha még nem használod a Pinterestet vállalkozásodban, akkor már biztos belefutottál abba a „problémába”, hogy…

  • csak lányoknak szól
  • bonyolult
  • nem látom, hol van benne az üzleti érték
  • nehéz használni
  • nem az én célcsoportomnak való
  • nincsen se időm, se erőforrásom egy újabb közösségi médiát kezelni.

Remek kifogások, de most nézzük akkor a tényeket:

TÉNY: egy Pinterest pin felezési ideje 1600-szor hosszabb, mint egy Facebook poszté.
TÉNY: egy átlag Pinterest felhasználó 14,9 percet tölt el pineléssel minden egyes alkalommal, amikor bejelentkezik.
TÉNY: a Pinterest volt a leggyorsabban növekedő közösségi háló 2014-ben, ugyanis 97%-os növekedést produkált.

pinterest_növekedés_2014

2014-ben 97%-os növekedést produkált a Pinterest

Még most is úgy gondolod, hogy semmi keresnivalója nincs a vállalkozásodnak a Pinteresten?

Képzeld csak el, hogy egy szuper tartalom, amit gyártottál, a megjelenéstől számítva, 4-5 hónappal később egyszer csak újra felbukkan és ismét több 10-20-100 emberhez jut el! Ez a Pinteresten gyakran előfordul. Összehasonlítva a gyorsan pörgő Twitter hírfolyammal és az kiélezett versenyhelyzetű Facebook-al, a Pinterest jelenleg a legjobb választás, ha egy lépéssel előrébb szeretnél járni a versenytársaid előtt!

Üdv a Pinteresten!

Miért is add hozzá az online marketing-kommunikációs stratégiádhoz a Pinterestet?
Azért, mert egyszerűen nem engedheted meg magadnak, hogy ne tedd.

Képzeld el a következő szituációt: Egy versenytársad legutolsó blog posztját egy olvasó, aki felhasználó a Pinteresten, pineli a Pinterest profiljára. Majd további 10 új ember re-pineli ezt a tartalmat és azokat is további 10 új ember re-pineli. Hirtelen, akárcsak egy vírus, megállíthatatlan lesz a versenytársad tartalma és hónapokig csak forog és forog végeláthatatlanul a felhasználók hálójában.
Mindeközben te előfizettél egy hirdetésre a Facebook-on, ami másik 100 hirdetéssel küzd a felhasználók figyelméért és a legjobb esetben is csak pár órán keresztül éri el a célcsoportodat (akit nem is biztos, hogy jól választottál ki).

Ezzel lényegében elestél attól, hogy:

  • növekvő figyelmet kapjon a tartalmad
  • plusz forgalom jöjjön az oldaladra/blogodra
  • új lead-ekhez juthass
  • növekedjenek az eladásaid

Az alábbi ábrán jól látható, hogy a 48 hete pinelt tartalom, 66 re-pinnel és 32 héttel később eljutott egy olyan népszerű Pinterest felhasználóhoz, aki aztán a megosztásával 1,5 millió felhasználóval osztotta meg az eredeti pin-t. Most képzeld el, hogy a te termékeddel is valami hasonló történik. Még mindig megvannak azok a bizonyos kifogások?

Pinterest családfa

Pinterest családfa

Segíthetünk?

Mint minden új felület használata, a Pinterest is bonyolultnak tűnhet elsőre. Azonban nem kell egyedül megküzdened a használatával. A SpiritEdu hamarosan induló, legújabb Pinterest workshopján, segítünk neked és vállalkozásodnak, hogy:

  • megtedd az első lépéseket a vállalati jelenléthez a Pinteresten
  • megtanuld magad kezelni a felületet
  • egyszerűen személyre szabhasd a Pinterest tartalmadat
  • megismerd az összes praktikát, amivel növelni tudod a jelenléted a Pinteresten
  • hosszútávon be tudd építeni kommunikációs stratégiádba a Pinterestet
  • és még sok más hasznos tippet és trükköt is elmondunk neked.

Információk hamarosan a Facbook-on valamint honlapunkon!

Forrás: http://bit.ly/1CKONbX és http://bit.ly/1xyomPC

Kapcsolódó tartalmak