Pop kultúra és közösségi média

2014. február 04.
spiritcode
top szavak, internet words, közösségi média, online marketing, online kommunikáció, marketing tanácsadás, spiritcode

Nézzük, mik a legfelkapottabb szavak, amiket az internetnek köszönhetünk.

Az online világ térhódításával életünk egyre több részébe kúsznak be az internetes kifejezések.
Nincs ez másképp a mindennapi nyelvezettel és a popkultúrával sem.
Nézzük, mik a legfelkapottabb szavak, amiket az internetnek köszönhetünk.

 

Selfie

selfie, spiritcode, online marketing, social media, online, internet

2013-ban az év szava a selfie” volt.

Napról napra egyre több online eszköz motiválja arra az embereket, hogy többet törődjenek önmagukkal és megosszák gondolataikat, tartózkodási helyüket, zenéiket, kedvenceiket és csücsörítős, csókot dobós önarcképeiket.
A selfie olyan önmagunkról készített kép, melyet azonnal meg is osztunk valamelyik közösségi médiás csatornán.
2013-ban több múzeumi kiállítást és híres embert is inspirált, miközben nárcisztikus, modern társadalmunk kapcsává vált. Sőt, már mi is írtunk róla!

 

Snapchat

snapchat, chat, snapchatelni, chatelni, online kommunikáció, spiritcode

Ti szoktatok Snapchat-elni?

A híres cégeknek van egy olyan jellemző tulajdonságuk, hogy nevük egy idő után igévé válik. Google -özünk dolgokat, skype-olunk egymással. 2013-ban pedig okostelefon tulajdonosok milliói kezdtek el snapchet-elni és képeket, illetve szövegeket megosztani egymással. A Snapchat tervezői úgy állították össze az alkalmazást, hogy az üzenet az elküldés után azonnal eltűnik, szembe menve ezzel annak az elvnek, hogy amit digitálisan osztunk meg, az sosem vész el. A kirobbanó növekedés után 2013 novemberében egy 3 millió dolláros ajánlatot kaptak a Facebook-tól.

 

Emoji

emoji,spiritcode, online marketing, social media, online, internet, szavak

Emoji.


2013-ban
a sima hangulatjelek egyenlőségjelekkel és zárójelekkel gyorsan kimentek a divatból. Érkeztek helyettük viszont az emojik, melyek kis ikonok, megegyeznek a betűk méretével és a koccintó poharakon át a csókig mindent tartalmaznak. Az emoji kifejezés bekerült az Oxford szótárba is, az apró digitális ikonokat magyarázva. A szó eredete egyébként a 90-es évekre vezethető vissza és Japánból ered, az e, mint kép és a moji mint betű, szavak összeolvadásából.

 

Bitcoin

bitcoin, virtuális pénz, virtuális fizetés, spiritcode

Bitcoin, vagyis e-valuta.

Alias virtuális pénz. Egész évben erről cikkeztek, különösen miután az amerikai kormány bezárta a Selyem Útként ismert online piacot októberben. A „drogok Amazonját” a nehezen követhető pénzmozgások miatt zárták be. A washingtoni döntéshozók számos tárgyalást ültek az e-valuta szabályozásával kapcsolatban, a tudósok pedig a virtuális fizetőeszköz könnyű elillanóságát vitatták, ahogy a bitcoin brókerek és az online piacok felbukkantak a neten.

 

Twerk

twerk, tánc, csípőt összeszorító tánc

Twerk.

A twerk kifejezés egy provokatív, csípőt a partnerhez szorító táncot jellemez és már évtizedek óta létezik. De mióta Miley Cyrus twerk-ezett az MTV Music Awards-on bizarr és sokat vitatott előadásában, a tánc nagy sikerű mém lett, a twerk szó pedig a popkultúra kedvelt kifejezésévé vált. Cyrus behajolós mozdulata nagy felháborodást váltott ki és vitákat gerjesztett.

 

Binge-watch

netflix, digitális megosztó oldal, binge-watch

Netflix – az online filmek paradicsoma.

Bár hazánkban még nincsen jelen a Netflix, az amerikaiak szórakozási szokásai mérföldkőhöz érkeztek 2013-ban. A Netflix digitális megosztó oldalról egész évadokat lehet letölteni egyes sorozatokból, mely a maratoni sorozatnézésre ösztökélte a felhasználókat, ahelyett, hogy hetente megvárják a hagyományos epizód feltöltési időpontját. Miután kijött Kevin Spacey új drámája, a House of Cards, az elemzők szerint több ezer Netflix felhasználó töltött le egyszerre 13 epizódot mindössze két nap alatt. A binge-watch kifejezés a DVD csomagok óta jelen van, de az igazi áttörést a 2013-as év hozta meg. Ez a kifejezés a kultúránkat érintő szélesebb változásokat is érinti, úgy, mint az emberek elvárása az azonnali reagálásra, a média elképesztő méreteket öltő fogyasztására és az online felületek preferálására, a hagyományos eszközökkel, például a tv-vel szemben.

 

3D nyomtató

3d nyomtató, 3d nyomtatás, 3d printer, 3d ház

3D nyomtató.


Ma már mindenki számára elérhető, otthoni használatra is.
Véleményünk szerint 2014 egyik széles körben elterjedő eszköze lehet, mivel méretben és árban már az elérhető kategóriába került 2013 őszén. Mi a Makerbot-ot javasoljuk, elérhető áron, jó minőségű háttértámogatással.

forrás: http://newsfeed.time.com/2013/12/04/pop-culture-and-social-media/slide/top-10-buzzwords/

 

Kihagytunk volna valamit? Írjátok meg kommentben! :)

Szerző: Kriszta&Gabi

Kapcsolódó tartalmak