Az erő még mindig a közösségi médiával van

2014. április 10.
spiritcode
Spiritcode, közösségi média ereje, közösségi oldalak használata

Melyik közösségi oldalról érkezik a legtöbb átkattintás és megtöri-e valami a Facebook egyeduralmát?

Mindnyájan elképzelhetetlenül sok időt töltünk a közösségi oldalakon, a felhasználók viselkedését pedig több módszerrel vizsgálják a szakemberek.

 

Egy nemrég elkészült kutatásban arra keresték a választ, hogyan viselkedik a felhasználó, ha lekattint valamit és milyen hatása van egy olyan tartalomnak, amit egy ismerős osztott meg valamelyik közösségi oldalon. A Shareholic nevű közösségi felfedező és megosztó oldal közzétette az idei első közösségi beszámolóját a legsikeresebb közösségi oldalakat vizsgálva.

  • A tanulmányban a látogatás átlagos időtartamát, az átlagos oldalmélységet és a visszafordulási arányt vizsgálták nyolc közösségi platformon.
  • A Shareholic 2013 szeptembere és 2014 februárja között végzett kutatásában 250 millió felhasználó 200.000 kiadót látogató hálózatát vizsgálták.
  • Nem meglepő, hogy a Google+ és a LinkedIn a többiekhez képest nagyon kevés átkattintást hoz. Ennek ellenére azok a kattintások, amelyek erről a két felületről származnak, nagyon jó minőségűek.
Spiritcode, Google+, közösségi média, közösségi oldalak

Te osztasz meg Google+ hivatkozásokat?

 

A Google Plus felhasználók több mint 3 percet töltenek olyan linkeket bújva, amelyeket valaki a köreikből osztott meg, és átlagosan 2,45 oldalt néznek meg minden látogatás alkalmával, a visszafordulási arány 51,28%.

A Twitter és a Facebook nagyjából ugyanazt a visszafordulási arányt (56, 35%) és oldalmélységet (2,15 és 2,03) mutatta, de a látogatás átlagos időtartama (123,10 mp és 127,44 mp) is hasonló.

A Pinterest felhasználóknál olyan mértékű a visszafordulás, mint a Facebook vagy Twitter felhasználók esetében, de kisebb oldalmélységet (1,71) és oldalon töltött időt (64,67 mp) produkálnak.

 

Spiritcode, közösségi média ereje, közösségi oldalak használata

8 közösségi platformot vizsgáltak a kutatásban.

 

A legjobb minőségű forgalom bajnoka vitathatatlanul a Youtube: a legkisebb visszafordulási arány (43,19%), a legnagyobb oldalmélység (2,99) és a legtöbb oldalon töltött idő (227,82 mp) is innen származik. Ez nem meglepő, hiszen a videó megosztó oldalon található tartalmak sokkal jobban lekötik a felhasználót, mint bármilyen más tartalom.

A legrosszabb mutatókkal a Reddit és a StumbleUpon nevű, Magyarországon kevésbé ismert oldalak rendelkeznek.
Az ilyen típusú linkaggregátorokról általánosságban elmondható, hogy annak ellenére, hogy hatalmas mennyiségű forgalmat bonyolítanak le, nem képesek az oldalon tartani a felhasználót. Ennek az az egyszerű oka, hogy ezen a felületen a user nem kap ajánlást és impulzusokat az ismerőseitől.

Spiritcode, közösségi média ereje, közösségi oldalak használata

Megosztható, likeolható minőségi tartalmakra van szükség!

 

Érdemes törekedni tehát a minőségi tartalomra, amely osztható, egyedi és érdekes, mert a magyar felhasználók többsége még mindig a Facebookot használja elsődleges hírforrásként.

Ti mit gondoltok erről?

Forrás: thenextweb.com

Szerző: Lőrincz Gabi

 

Kapcsolódó tartalmak