Mi történt a közösségi médiában 2013-ban? – 2.rész

2013. december 20.
spiritcode
közösségi média változások, 2013

Előző bejegyzésünkben a Facebook-kal és a Google Plus-szal foglalkoztunk, most lássuk mi a helyzet a többiekkel!

Pinterest

Mára a Pinterest jóval több a közösségi média elemek sorában, mint egy egyszerű képmegosztó oldal. A pin-ek egyre bővülnek és egyre több funkciót látnak el.

  • A Recipe Pin az ételfotókhoz rendelhető, és egy komplett receptet tudunk megosztani vele.
  • Ehhez kapcsolódik a Product Pin, amivel a hozzávalók lelőhelyei és árai adhatók meg.
  • Azokra is gondoltak, akik cikkeket, szövegeket osztanak meg, nekik készült az Article Pin.
  • A legfrissebb pin-típus a Place Pinamely egy fotó pontos helymegjelölését teszi lehetővé a pinboard-on.
Pinterest, Place Pin

A Pinterest kinőtte magát 2013-ban

Vine

A Vine a Twitter égisze alá tartozott, és annak ellenére, hogy egy nagyon nett videókészítő appot csináltak, nem történt nagy robbanás. Ennek az lehet az oka, hogy közösségi csatorna ellenére, nem lehet Facebook fiókkal belépni, és a videók azonnali megosztása sem lehetséges. Ebből kifolyólag egyre kevesebb ember használja a Vine-t. Kár érte.

Instagram

A Vine-nal való állandó rivalizálás jót tett az Instagramnak. A nagy küzdelemből végül az Instagram került ki győztesen. Az elsőként megjelentetett képstabilizálással, az új effektek és szűrők hozzáadásával igencsak elhúzott a Vine-tól. A kegyelemdöfést az Instagram videó adta meg, és a legutóbbi információk szerint a hirdetések is érkeznek hamarosan.

Instagram videó

Instagram-már videószerkesztésre is!

 

Twitter

Hazánkban még mindig nem történt meg a nagy áttörés,  jobbára csak cégek használják a Twittert, információszerzésre. Azért a nagyvilágban nem volt történésmentes a 2013-as év.  Új keresési szűrőket kaptak a felhasználók mind az Android, min az iOS rendszeren, így célzottan lehet képekre vagy videókra is keresni a Twitteren. Bevezették a ’trending timeline’-t, ahol a népszerű témákat és a hozzájuk kapcsolódó tweet-eket gyűjtik. Azok a felhasználók pedig, akik rendelkeznek TweetDeck klienssel, ez évtől akár több egyedi idővonalat is létre tudnak hozni ezen a közösségi csatornán.

Twitter

Twitter, mint közösségi csatorna itthon még nem hódított teret…

 

Youtube

A világ legnagyobb videó megosztója sem ült a babérjain 2013-ban. Először is behúzták a felhasználói fiókokat a Google fiókok alá, ezáltal sokkal egyszerűbbé vált a bejelentkezés, és minden Google fiókkal rendelkező felhasználónak Youtube fiókja is lett egyben. Az év során többször megújították a designt is, valamint változtak a channelek és a kezelőfelületek (ez elsősorban a feliratkozók összegyűjtését és hatékonyabb nyilvántartását támogatja).

Youtube sem ült a babérjain 2013-ban

A Youtube sem ült a babérjain 2013-ban

 

Nyilvánvaló, hogy 2013 pörgős év volt a közösségi médiában. Kíváncsian várjuk, mit hoz a jövő!

Nektek melyik újítás tetszett a legjobban?

 

 

Kapcsolódó tartalmak