5 dolog, amit minden vállalkozásnak tudnia kell a közösségi médiáról

2014. április 26.
spiritcode
Közösségi média változásai

Ha felkészült vagy a trendekből, könnyen boldogulsz a közösségi szférában, jobb stratégiát tudsz felépíteni.

A technológia folyamatosan változik, ezzel együtt az üzleti élet is.

 

A cégeknek követniük kell ezeket a változásokat az üzletben, a csapattal és az iparban is. Ilyen körülmények között helyzeti előnyt jelent az innovatív, előremutató gondolkodás és a legújabb eszközök ismerete.

A közösségi média gyorsan fejlődik, napról-napra változik, így a felállított stratégiádnak rugalmasnak kell lennie. Fontos, hogy újra tudd értékelni az üzleti céljaidat, alakítani a közösségi média kampányaidat, számba venni a mérési eredményeket, és ha nem is negyedévente, de évente legalább egyszer újragondolni a stratégiát.

Ha felkészült vagy a trendekből, könnyen boldogulsz a közösségi szférában, hiszen jobb stratégiát tudsz felépíteni, alkalmazni tudod a leghatékonyabb technikákat, és jól tudod csoportosítani az online marketingre elkülönített keretedet.

Bemutatjuk azt az 5 közösségi média trendet, amellyel minden vállalkozásnak számolnia kell 2014-ben.

 

1. Változatosság.

Közösségi média, változatosság

A közösségi média folyamatosan változik.

 

Bizonyára hallottál már innen-onnan a Facebook algoritmus folyamatos változásairól. Kutatásokkal kimutatták, hogy a Facebook rajongói oldalakon a követők mintegy 6%-ához jut el csupán egy bejegyzés, ezt a visszaesést te is tapasztalhattad, ha rajongói oldalt üzemeltetsz. A szakértők további esést jósolnak, körülbelül 1%-ra.

A Facebook ezen lépése azt eredményezi, hogy sokkal több pénzt kell hirdetésre költeni, ha meg akarsz jelenni a felhasználók hírfolyamában. Ebben a helyzetben mutatkozik meg viszont sok stratégia gyengepontja: azaz ha kizárólag egy közösségi csatornára irányítod a figyelmedet, akkor sikered a platform szabályaitól, változásaitól függ. Akár megszűnik a közösségi oldal, akár a szabályok változnak, túl sok minden forog kockán.

 

2. A Google+ tényleg fontos.

Ha van olyan közösségi oldal, amelyre kiemelt figyelmet kell szentelni, az a Google Plus, amely egyre nagyobb szerepet játszik a kereső találati listáján való megjelenésben, szakértők szerint pedig ez egyre jellemzőbb lesz.

Google Plus oldal változások

Google Plus oldal változások

 

A SEO iparágban sok embert meglepett Matt Cutts korábbi kijelentése , amelyben beismerte, hogy a Facebook és Twitter posztok nem játszanak szerepet a találati besorolásban. Ezek után joggal gondolhatjuk, hogy ha a kereső figyelembe akarja venni a közösségi médiát, akkor a Google+ lesz a befutó, hiszen ezen a felületen akadálytalanul vizsgálódhatnak a motorok.

A Google+ a Google Authorship-hez is jó eszköz lehet, erre pedig azért érdemes figyelni, mert az Authorship nagy szerepet fog játszani a jövőben. A Google Authorship segítségével könnyen beazonosítható és rangsorolható lesz a tartalmad, az egyes szerzők online portfóliókat készíthetnek maguknak, a szerzői rangsorolás pedig fontos lesz az egyes tartalmak rangsorolásában is.
Az esetek többségében már most is megjelenik a szerző képe a keresési találatokban, így az átkattintási arányokban is növeli a szerzők, így a tartalmak láthatóságát is.

 

3. A közösségi média, a SEO és a tartalomírás egységesítése.

Az online marketing lassan elhagyja azt a felfogást, hogy a közösségi médiának, a SEO-nak és a tartalomírásnak elkülönítve kell működnie. A közösségi média marketing döntő szerepet játszik abban, hogy egy tartalmat hányan látnak és osztanak meg.

Közösségi média, SEO és tartalomírás összefügg

A tartalomírás és marketing közvetlenül kapcsolódik a SEO-hoz.

 

A tartalomírás és marketing közvetlenül kapcsolódik a SEO-hoz, pláne a Google legutóbbi frissítése után. Fontos, hogy a SEO-ra, a tartalomra és a közösségi médiára úgy tekints, mint az online marketing együtt működő rendszerére, amelyben a területek egymásra épülnek, és úgy dolgoznak, hogy növeljék a láthatóságot, segítsenek a márkaépítésben és növeljék eladásaidat és ügyfeleid számát.

 

4. A vizuális tartalomé a jövő.

Becslések szerint a közösségi média 63%-a képekből áll, így a vizuális csatornák szerepe egyre nő egy cég online kommunikációs stratégiájában. Egy tanulmányban kimutatták például, hogy a Pinterest felhasználók 29%-a vásárolt valamit az után, hogy posztolt vagy újra pinelt valamit az oldalon.

A vizuális tartalomé a jövő.

A vizuális tartalomé a jövő.

 

A videó tartalom keresettebb és népszerűbb, mint valaha, nem beszélve arról, hogy a Vine és az Instagram segítségével már mikrovideókat is készíthetünk. Az infografika szintén a vállalkozások legjobb eszköze, ha egy történetet vagy adatok sokaságát akarják megosztani.

Természetesen nem minden felület lesz megfelelő számodra, de megéri időt szánnod arra, hogy kitapasztald, melyik közösségi médiás oldalon, milyen típusú tartalommal tudod a leghatékonyabban elérni felhasználóidat, ezekkel az adatokkal pedig könnyedén újratervezheted közösségi stratégiádat.

 

5. A közösségi média, mint márkaépítő.

A közösségi média csatornáidat a vállalatod stílusában kell működtetned. Bármely csatornán is építsd a márkádat, a folyamat magában foglalja a SEO-t és az eladások hosszú távú növekedését is.

A közösségi média, mint márkaépítő.

A közösségi média, mint márkaépítő.

 

Rád igazak a következő kérdések?

  • A közösségi csatornáidon mutatott látvány mennyire egyezik meg a márkaarculatoddal?
  • A fiókod neve egyedi?
  • Vizsgálod és szűröd-e a posztjaidat az alapján, hogy azt az üzenetet közvetítik-e, amellyel a márkádat szeretnéd felépíteni?

A közösségi médiában történő márkaépítés lehet az a terület, amelyre idén koncentrálnod kell.

Ha valamit tanultunk eddig a közösségi médiában, akkor az az, hogy a rugalmas és figyelemfelkeltő cégek hozzák a legjobb ROI eredményeket. Szánj időt arra, hogy megértsd az általános trendeket és a kulcsfontosságú célokat, de merj kísérletezni is, hogy kiderítsd, milyen különleges taktikával tudsz sikeresebb lenni.

Tapasztaltál már nagyobb változásokat az idei stratégiádban?
Ha úgy érzed, nem boldogulsz a közösségi média marketinggel, akkor a Spiritcode csapata segít neked

Szerző: Sipos Kriszta

forrás: www.enterpreneur.com

 

 

Kapcsolódó tartalmak