A közösségi médiáról röviden

2014. február 04.
spiritcode
social media, közösségi média, online marketing, marketing tanácsadás, spiritcode

Mi ez pontosan? Mire használjuk?

Mindenki használja és mindenki életének a része már a közösségi média. Napjainkban már mindenki online és a legnagyobb internetes játszótérnek a közösségi médiát jelölhetjük ki. Kevés olyan ember van, aki ne lenne regisztrálva valamilyen közösségi platformon, hiszen online lenni már régen túlmutat azon, hogy a barátainkkal és ismerőseinkkel tartsuk a kapcsolatot és megosszuk velük életünk fontos eseményeit.

social media, közösségi média, online marketing, marketing tanácsadás, spiritcode

Te mennyire vagy online?

 

A közösségi média térhódításának köszönhetően a televízió és a nyomtatott sajtó egyre inkább háttérbe szorul, mert ezek az online felületek veszik át az információközlő szerepet. Általánosságban elmondható, hogy ha valami történik a nagyvilágban, akkor az megjelenik először Twitteren (Magyarországon ez a lépés sokszor kimarad a Twitter csekély népszerűségének köszönhetően), majd felkerül Facebookra, végül átveszi valamelyik magyar hírportál. A hírek, információk és történetek terjedésének hatalmas ereje van. A cégeknek ez azért fontos, mert egy jól eltalált tartalommal rengeteg megosztást, kommentet és új látogatót lehet szerezni, akikből később vásárló vagy ügyfél lesz.

 

Mire használjuk még ezen kívül a közösségi médiát?

  • 1. Közösségi háló: Természetesen mind magánemberként, mind cégként az az elsődleges szempont, hogy létrehozzunk egy saját közösségi hálót, akikkel megoszthatjuk információinkat és tartalmainkat.
  • 2. Network: Ismeretségeket és kapcsolatokat szerezni nagyon könnyű a közösségi médiában. Szakmai, magán vagy céges profilunkon igenis számít, hogy kiket követünk, kiknek vagyunk az ismerősei és a rajongói, hiszen ez is hozzájárul online személyiségünk kialakításához.
  • 3. Kapcsolatok ápolása: Mind személyes, mind online és üzleti kapcsolataink ápolására remek felületet kínál a közösségi média. Egy link, egy szülinapi köszöntő, vagy egy érdeklődő üzenet néha csodákra képes és valóban közelebb hozhatja egymáshoz az embereket. Cégeknek ez ütőkártya lehet.
  • 4. Online személyiség kialakítása: Az vagy, amit posztolsz, megosztasz vagy kedvelsz. A személyes imázs kialakításában fontos szerepe van a közösségi médiának, légy hát résen és használd ki az előnyeit.

 

Jelen lennél, de nem tudod, hol kezdd? Nem boldogulsz a közösségi médiával? Fordulj a SPIRITCODE csapatához, mi segítünk neked!

 

Szerző: Lőrincz Gabi

Kapcsolódó tartalmak