Nagy közösségi oldal áttekintő – 1. rész

2014. június 26.
spiritcode
Közösségi média marketing oldalak

A közösségi média fontos, hiszen az emberek mindennapi életéhez szervesen hozzátartozik. De melyik oldal való a te vállalkozásodnak?

Egy vállalkozás számára jelen lenni a közösségi médiában nem választás kérdése, hanem elengedhetetlen.

Azonban nem mindenkinek valók ugyanazok az oldalak. Minden vállalkozásnak meg kell találnia azt a felületet, amelyen a leghatékonyabban kommunikálhat a közönségével.

Az alábbiakban bemutatjuk, melyek azok a közösségi oldalak, amelyeket számításba kell venned, ha szeretnéd vállalkozásod online jelenlétét növelni. Nem kell olyan közösségi csatornákra vesztegetned az idődet, amelynek semmi értelme nincs, és nem hoz mérhető eredményeket. Foglalkozz inkább azzal a közösségi oldallal, ahol megtalálhatod és elérheted a vevőidet.

Találd meg a vállalkozásodhoz illő közösségi oldalt!

Találd meg a vállalkozásodhoz illő közösségi oldalt!

Közösségi média áttekintés

A közösségi média nem divathóbort, hanem az online jelenlét maradandó eleme. A vállalkozások számára pedig elengedhetetlen, de ha pusztán marketing eszközként tekintesz a közösségi csatornákra, akkor könnyen összezavarodhatsz. A közösségi média marketing ugyanis számtalan potenciális közösségi oldalt foglal magába, és minden egyes platformon más stílusban kell kommunikálnod.

Fontos tudnod, hogy a közösségi média nem csak a Facebookból áll, éppen ezért ki kell választanod azt az egy, vagy több csatornát, ahová megéri csatlakoznia cégednek. Ha ez megvan, akkor ki kell dolgoznod azokat az üzeneteket, amelyeket közvetíteni akarsz, majd rendszeresen posztolni. Számolnod kell a közösségi média menedzsment költségeivel, gondolni az egyéb közösségi csatornák bevonására és összekötésére, és ki kell gondolnod azt is, hogyan éred el azt a rengeteg felhasználót, akik bizonyítottan aktívak az egyes közösségi oldalakon.

 

Lépésről-lépésre kell haladnod, és mielőtt belevágnál, válaszold meg a következő kérdéseket.

1. Hol van a közönséged?
Az első, és legfontosabb kérdés az, hogy melyik közösségi oldalon töltenek a legtöbb időt azok a felhasználók, akiket el szeretnél érni a termékeddel vagy a szolgáltatásaiddal? Ellentmondásos dolog ez. A sok rajongó ugyanis nem egyenlő az aktív közösséggel. A Next Web kutatásai szerint 67-137 millió álfiók létezik a Facebookon. Ezért ha a vállalkozásodnak sok rajongója van, akkor koránt sem biztos, hogy mindegyik lájk mögött egy valóságos ember áll. Légy óvatos a lájkvásárlással, mert ebben az esetben könnyen előfordulhat, hogy álprofilokért is fizetsz. A nagyszámú rajongótábor szemet gyönyörködtető látvány lehet, de marketing szempontból nem éppen a legoptimálisabb megoldás.

2. Hol a legaktívabbak a felhasználóid?
A nagy számok nem egyenlők a nagyobb aktivitással. Itt van például a Google, ahol a több mint egy milliárd felhasználóból mindössze 35% volt aktív az elmúlt hónapban. Ugyanez a helyzet a Twitteren is, ahol bár sokan rendelkeznek felhasználói fiókkal, közülük nagyon kevesen aktívak: a 645.750.000 regisztrált felhasználónak csak a töredéke lép be rendszeresen a fiókjába.
A felhasználóknak olyan csatornán kell aktívnak lenniük, amely vállalkozásod számára is hasznos. A Search Engine Journal infografikája szerint  a Facebookon havonta több mint egy milliárd, a Google Pluson 359 millió aktív felhasználó van havonta. A dobogó harmadik fokára a Twitter került havi 215 millió aktív felhasználóval. Az Instagramon 150 millió, míg a Pinteresten 20 millió aktív felhasználót találunk. Nyilvánvaló, hogy a regisztráltak száma és az aktív felhasználók között nagy különbségek vannak.

Derítsd ki, hol aktív a közönséged!

Derítsd ki, hol aktív a közönséged!

 

3. Hol keres a közönséged?
Az emberek a közösségi médiát ma már nem csak közösségi élményekre, hanem információk keresésére is használják. Percenként több ezer keresés fut a Google-ön, a Facebookon és a Twitteren is. Ha az előbb felsorolt oldalakon jelen vagy a cégeddel, akkor minden esélyed megvan rá, hogy megjelenj a keresési találatokban.

4. Melyek azok a niche oldalak, amelyek megfelelnek a cégednek?
Egyes vállalkozások azért maradnak ki a jóból, mert nincsenek online a niche oldalakon. Ezek azok az oldalak, ahol kicsi a piac, de még nem telített, ezért a hiánypótló termékeknek és szolgáltatásoknak nagy sikerük van.
Mindenki hallott már olyan történeteket, amelyben egy vállalkozás kizárólag egyetlen közösségi oldalnak köszönheti a sikerét. Csak azért, mert valakinek bevált, nem biztos, hogy a te vállalkozásodnak is pont arra a közösségi csatornára van szüksége. Gondold végig, mi a vállalkozás profilja. Ha valaki selyemsálakat árul és sikerült találnia egy olyan közösségi oldalt, ahol rengeteg selyemsál rajongó van, akkor érthető a növekedés. De ha a te vállalkozásod például szoftverekkel foglalkozik, akkor érdemes olyan csatornát keresned, ahol fellelhető a te célközönséged.

A közösségi média stratégia megtervezésekor 4 dolgot kell figyelembe venni.
Ne csatlakozz közösségi oldalakhoz hirtelen felindulásból, hanem tervezd meg inkább a stratégiádat a következők alapján:

  • Hol van a célközönséged?
  • Hol aktív a célközönséged?
  • Hol keres a célközönséged?
  • Mely niche oldalak a legjobbak számodra?

Ha ezeket a kérdéseket megválaszoltad, akkor válassz a következő közösségi oldalak közül.

A nagyok
A közösségi médiában ma a nagy négyes uralkodik: a Facebook, a Twitter, a LinkedIn és a Google Plus. Ezek a közösségi oldalak annyira fontosak, hogy attól függetlenül csatlakoznod kell hozzájuk, hogy ki a célközönséged és milyen a stratégiád. Egyszóval, kihagyhatatlanok.

Facebook
A Facebook több mint 1 milliárd regisztrált felhasználójával a legnagyobb közösségi oldal a világon. 10 éves története alatt az emberiség mindennapi online életének a része lett.
A felhasználók közel fele lép be naponta a fiókjába, és egy látogatás alatt átlagosan 18 percet töltenek az oldalon. Ezek a felhasználók viszont nem csak képeket és állapotfrissítéseket nézegetnek. Minden felhasználónak van kapcsolata csoportokkal, rajongói oldalakkal és eseményekkel is. Itt jön a képbe a te vállalkozásod ügyes marketinggel és stabil Facebook jelenléttel.

Óvatosan a fantomkedvelőkkel!

Óvatosan a fantomkedvelőkkel!

 

Twitter
A Twitteren pörögnek az események. Egy átlagos felhasználónak átlagosan 208 követője és 307 tweetje van, és naponta átlagosan 170 percet tölt az oldalon. A Twitter nagyon sok potenciált hordoz magában. A felhasználók fele naponta bejelentkezik, 29% pedig naponta többször is aktív.
A Twitter kiváló platform arra, hogy kialakítsd követőidben a márkahűséget. Például a felhasználók 85% úgy tartja, közelebb érzi magát egy adott márkához, ha követi Twitteren. Egy jó tartalmat újretweetelnek és új követőid lesznek. Bár általában a valós közönség magától követi kedvenc márkáját a Twitteren.

LinkedIn
Percenként két új felhasználóval büszkélkedhet a LinkedIn, amelyet közel 270 milliós közösségével nem lehet kikerülni az online marketing stratégiában.
Bár a vállalkozások általában kihagyják a LinkedIn-t a Facebook, Google+, Twitter csoportból, fontos megjegyezni, hogy a LinkedIn a B2B marketingre való, nem pedig a B2C-re.
A LinkedIn-en kizárólag szakmai kapcsolatokat lehet építeni. Az itt regisztráltak többsége cégekkel is kapcsolatban van, ezek a cégek pedig csak nyerhetnek az extra marketing szeretetből. Ha a B2C szektorban vagy, ne maradjon ki a céges LinkedIn oldal!

Google+
2014 elején sokan jósolták, hogy a Google Plus végre robbanni fog az idei év során és az egyik vezető közösségi oldal lesz. Egyelőre úgy tűnik, hogy igazuk van, hiszen a Google+ igencsak megváltoztatta a közösségi médiáról alkotott képet.  Adjuk össze a Google Authorshipet a világ legnagyobb keresőjével, majd csináljunk egy olyan közösségi oldalt, amely mindkét funkciót tudja: meg is kaptuk a Google Plust. Nem vitás, hogy a Google+ mára az egyik legdominánsabb közösségi oldallá vált, amelyet folyamatosan fejlesztenek. A Hangouts-szal a Google szintén nagyot alkotott. Nem szabad úgy tekintened a Google Plusra, mint egy közösségi oldalra a sok közül. A Google+ erős algoritmikus tényező és nagyszámú elérést biztosít. Ahhoz, hogy sikeres legyen a Google+ kommunikációd és eredményeid legyenek, fontos a rendszeres aktivitás. Legyen profilképed, borítóképed és posztolj rendszeresen.

Ez volt tehát az a 4 közösségi oldal, amelyen jelen kell lenned, mindegy hogy mit árulsz, milyen szolgáltatásaid vannak, vagy mivel foglalkozol.
A következő bejegyzésben bemutatjuk a kisebb közösségi oldalakat.

 

Szerző: Sipos Kriszta

Kapcsolódó tartalmak