3 egyszerű módszer arra, hogyan mérd eredményeidet a közösségi médiában!

2014. július 07.
spiritcode
közösségi-média-mérési-módszerek- spiritcode online marketing

Remek a stratégiád és eredményeid is vannak. Nem tudod, hogyan mérj a közösségi csatornákon? Megmutatjuk.

Szeretnéd egyszerűbben mérni a közösségi médiában folytatott tevékenységedet?

Tudod egyáltalán, hogy megéri-e fáradoznod a közösségi csatornákon? Igen, a közösségi médiában végzett mérések egy vállalkozás életének legfrusztrálóbb elemei közé tartoznak. A következőkben három olyan egyszerű mérési módot mutatunk be, amelyeket akár magad is elvégezhetsz.

De miért is kell mérned?

Ahhoz, hogy a méréseid valós eredményeket mutassanak, elengedhetetlen, hogy tisztában legyél a céljaiddal. Először is tisztázd, hogy mi a szerepe a közösségi médiának a vállalkozásod marketingtevékenységein belül. Hogyan hat a közösségi jelenlét a bevételeidre és hogyan segíti a vállalkozásod növekedését?

Ahhoz, hogy elérd a már korábban megfogalmazott céljaidat, határozz meg magadnak egy adott időkereten belüli eredményt. Ha folyamatosan méréseket végzel, jól össze fogod tudni hasonlítani az eredményeidet a céljaiddal.

Ezek után határozd meg azt, mely az a közösségi csatorna, amely a legjobban illik a cégedhez és a céljaidhoz Vegyünk két példát. A célcsoportod leginkább nőkből áll, és sok saját tartalmad van, jó minőségű érdekes képekkel. Ebben az esetben a Pinterest a legkézenfekvőbb megoldás. Ha viszont egy eseményt hirdetsz B2B marketinggel cégeknek, akkor a LinkedIn lesz a nyerő közösségi oldal számodra.

 

1. Számszerűsítsd a közösségi média visszhangodat!

Frank Eliason, a Citi igazgatója azt mondja: „Bármit is csinálsz a közösségi médiában, azt azért teszed, hogy legyen valami hatása. Kell, hogy legyen hasznod belőle. Ezért néha őrültségekre vagyunk képesek.”

Mások meghallgatása sokszor háttérbe szorul a közösségi térben, holott ez lenne az egyik legfontosabb dolog. Ha nem figyelsz a vásárlóidra és nem hallgatod meg, hogy ők mit szeretnének, akkor konkrétan a közösségi média lényegét bagatellizálod el.

Hogyan kell ezt mérni, és milyen hatása van ennek a bevételeidre?
A kérdés megválaszolásához a Twittert hívjuk segítségül.

  • Írd be a céged nevét a Twitter keresőjébe.
  • Ha ez megvan, ki tudod választani, hogy a top tweeteket vagy az összes tweetet szeretnéd látni, amelyben szerepel a céged. Azt is beállíthatod, hogy az összes felhasználó között keressen, vagy csak azok között, akiket követsz.
  • A szűrés után nézd végig a tweeteket egyesével, és ha úgy gondolod, kezdj el követni pár embert. Talán potenciális vevőkkel, ügyfelekkel veszed fel éppen a kapcsolatot.
  • Nézd át az általad követett emberek tweetjeit minden nap. Kezdeményezz párbeszédet, kommunikálj velük, válaszolj a kérdéseikre, kötelezd el őket magad mellett.

A Twitteren találsz részletes keresést is, amely akkor hasznos leginkább, ha helyi vállalkozást vezetsz. Megnézheted ugyanis, hogy miről beszélnek az emberek a környékeden, mi foglalkoztatja őket. Ebből ki tudod találni, hogyan lépj kapcsolatba velük. A keresést a többi közösségi oldalon is lefuttathatod.

közösségi-média-mérési-módszerek- spiritcode online marketing

Keress és fordítsd a javadra!

 

A Twitter egyébként remek felület a valós idejű ügyfélszolgálat működtetésére és nagyon sok dolgot tanulhatsz belőle. Megtudhatod:

  • Pontosan hány embernek is segítesz éppen.
  • Nőtt-e a létszám az előző alkalomhoz képest?
  • Milyen problémáik vannak az ügyfeleidnek a cégeddel?
  • Melyek a hibás pontok a cégedben?

A mérési időszak végén használd fel ezeket az információkat. Rangsorold őket és tedd helyre azt, ami nem működik jól a vállalkozásban.

A bevételeidre gyakorolt direkt hatást akkor fogod látni, amikor kiderül, hogy az újításokkal és a problémák megoldásával mennyi pénzt meg tudtál spórolni.

 

2. Készíts magadnak közösségi média pontrendszert!

A lájkok nézegetése helyett többre mész, ha a pontokat számolod! Remekül tudod használni ezt az egyszerű, ám hatékony módszert, ha a márkatudatosságot akarod erősíteni a követőidben. A pontrendszerrel tisztán láthatod, milyen eredménye van a munkádnak Facebookon, Twitteren, vagy bármely más közösségi csatornán.

Hogyan kezdj hozzá?
Tegyük fel, hogy éppen most vezetsz be egy új terméket vagy szolgáltatást, és szeretnél neki hírverést csapni a Facebookon. Posztolsz egyet az újdonság bevezetéséről és megszámlálhatatlan mennyiségű lájkot kap a poszt. Másnap más jellegű poszttal próbálkozol, amely kap ugyan néhány kedvelést, de mégsem annyit, mint az előző. Ám ennél a posztnál sokkal több a hozzászólás, és sokan meg is osztották.

Mi ebből a tanulság? A lájkokkal a követőid tetszésüket fejezik ki és a támogatásukról biztosítanak, de a kommentek már mélyebb érdeklődést mutatnak. A legértékesebbek pedig a megosztások, mert kiemelik a posztot az oldaladról és azokhoz is eljut, akik még nem a követőid.

Ha valós kampányt kezdesz, ültesd át a céljaidat számokba. Alakíts ki egy többlépcsős pontrendszert az alapján, hogy melyik aktivitás a legértékesebb számodra.

közösségi-média-mérési-módszerek- spiritcode online marketing

Tűzz ki célokat és érd el őket!

 

Követheted az alábbi mintát:

  • Lájk – 1 pont
  • Hozzászólás – 5 pont
  • Megosztás – 10 pont

A pontrendszer alapján a kampány közben is ellenőrizheted, hogy a dolgok az általad elképzelt menetrend szerint haladnak-e. A pontokat természetesen nem csak a Facebook kampányokban használhatod, hanem minden más közösségi csatornán is.

 

3. Adj minél több értékeset az embereknek, majd értékesíts és mérj!

A dolog lényege a következő: még mielőtt vásárlásra buzdítanád az embereket, adj nekik értékeket, információkat, jó tartalmakat!
Nézzük meg ezt is egy példán keresztül.

Van egy éttermed és új heti menüt vezetsz be. A célod pedig az, hogy a következő héten minimum 3000 ember térjen be a vendéglődbe, hogy kipróbálja az új étlapot.

Az ételek vizuális megjelenítéséhez kidolgozol egy Facebook és/vagy Instagram stratégiát. Képeket posztolsz az ételekről, hasznos cikkeket osztasz meg az egészséges táplálkozásról, és a környékeden lévő gazdákról osztasz meg információkat.

közösségi-média-mérési-módszerek- spiritcode online marketing

Szerezd meg az emberek bizalmát!

 

Mindezt pedig azért teszed, hogy elnyerd az emberek bizalmát. Ha ezzel megvagy, akkor ajánlj fel kuponokat a Facebook oldaladon, amelyet az éttermedben használhatnak fel a követőid. Számszerű adatod lesz arról, hányan váltották be a kupont és mennyi bevételed származott ebből az akcióból.

Ha ezt a stratégiát követed, így mérheted az eredményeidet:

  • Használd a 2. pontban ismertetett pontrendszert, hogy megtudd, milyen irányba halad a stratégiád.
  • Használj olyan kuponokat, amelyek közvetlenül a közösségi média kampányodhoz kapcsolódnak, de könnyen ellenőrizhetőek és mérhetőek.
  • Készíts külön landing page-eket a weboldaladon minden egyes kampánynak, ahol a vásárlóid, ügyfeleid megnézhetik vagy meg is vásárolhatják azt, amit éppen reklámozol. Az online vásárlások számából is kiderül, mennyire volt sikeres a kampányod.

 

Ugye, hogy nem is olyan nehéz mérni?
Ha hasznosnak találtad a cikket, nyomj egy lájkot, vagy oszd meg másokkal is!
forrás: socialmediaexaminer.com

Szerző: Sipos Kriszta

Kapcsolódó tartalmak