
Mennyi pénzt és energiát szánnak a nagy cégek a közösségi média marketingre?
Mennyi pénzt és energiát szánnak a nagy cégek a közösségi média marketingre?
A Wildfire és az Ad Age nemrégiben készített kutatásában 500 amerikai nagyvállalati marketingest és felsővezetőt kérdeztek meg arról, hogyan viszonyulnak a közösségi médiához. Megvizsgálták, mit tesznek a legsikeresebb márkák annak érdekében, hogy nagy létszámú, releváns rajongói bázist alakítsanak ki csakúgy, mint azok, akik nehezen boldogulnak a közösségi médiában.
A közösségi média mára nem csak egy lehetőség, hanem kötelező jelenlét a vállalatoknak, hogy fenntartsák és megvédjék a cég online becsületét. Az ügyfélszolgálattól kezdve az értékesítésen át minden ágazat megtalálható online az új vásárlások után kutatva.
A Wildfire három dolgot emelt ki:
- 1, Az 1 milliárd dollár feletti cégeknél több mint 50 fős csapat foglalkozik a közösségi médiával.
- 2, A marketing, a PR és a Customer Experience a közösségi médiával foglalkozó csapatok zászlóvivői, de a közösségi médiának közvetve még körülbelül 10 csapatra van hatása egy vállalaton belül – sales, logisztika, HR, stb.
- 3, A vállalatok 68%-a kívánja emelni a közösségi médiára szánt keretét a következő pénzügyi évben a teljes marketing büdzsén belül, ugyanis belátták, hogy a közösségi platformok szerepe előtérbe került a marketing mixben.
A következő bejegyzésben bemutatjuk, mennyit és hogyan költenek a nagyok a közösségi média marketingre.
Szerző: Sipos Kriszta