Büdzsé és emberi erőforrás a nagyoknál -folytatás.

2014. március 28.
spiritcode
Közösségi marketing vállalkozásodnak, online marketing tanácsadás, spiritcode

Ti hogyan osztjátok be az éves marketing-büdzsét? Mennyi ebből az online médiákra szánt keretetek?

Előző bejegyzésünkben általánosan körbejártuk, hogyan gazdálkodnak a pénzzel és az emberi erőforrással a nagyvállalatok.

 

Nézzük most a számokat!
A Social Media Today-en találtunk egy infografikát, amely remekül összegzi a tapasztalatokat.
Helyzetjelentés a közösségi médiából: mennyit költenek, és mennyi embert foglalkoztatnak a nagyvállalatok?

 

1. A közösségi médiával foglalkozó csoport összeállítása:

  • A megkérdezett cégek 27%-ánál több mint 50 ember foglalkozik csak a közösségi médiával
  • Minél több a pénz, annál több jut a közösségi csatornákra is, hiszen a nagy költségvetésű vállalatok több embert tudnak foglalkoztatni.
közösségi média költés, Közösségi marketing vállalkozásodnak, online marketing tanácsadás, spiritcode

Minél több a pénz, annál több jut a közösségi csatornákra is.

 

2. Mely részlegek alakítják a közösségi stratégiát?

  • A közepes vállalkozások 98%-ánál a PR-osok és a marketingesek felelnek a közösségi kommunikációért.
  • Az informatikai cégek majd felénél az értékesítést is bevonják a közösségi stratégia kialakításánál.
Közösségi marketing vállalkozásodnak, online marketing tanácsadás, spiritcode

A közepes vállalkozások 98%-ánál a PR-osok és a marketingesek felelnek a közösségi kommunikációért.

 

3. Közösségi média menedzsment: házon belül vagy ügynökséggel?

  • A cégek kicsit több mint a fele, a nagyvállalatok 65, 5%-a oldja meg a közösségi menedzsmentet ügynökség segítségével, amely mellett belső csapatot is fenntartanak.
Közösségi marketing vállalkozásodnak, online marketing tanácsadás, spiritcode

Házon belül vagy ügynökséggel?

 

4. Pénzügyi keret

  • A közösségi médiára szánt pénzügyi keretek egyértelműen bővülnek.
  • A cégek kétharmada emelni kívánja az ideszánt büdzsét a következő pénzügyi évben.
Közösségi marketing vállalkozásodnak, online marketing tanácsadás, spiritcode

A közösségi médiára szánt pénzügyi keretek egyértelműen bővülnek.

 

5. Mely költségvetési területek esnek a közösségi média hatásköre alá?

  • A nagyvállalatok 30%-a különít el pénzügyi keretet a közösségi médiára
  • A cégek 27%-a átcsoportosítja anyagi erőforrásait a hagyományos, offline médiából.
Közösségi marketing vállalkozásodnak, online marketing tanácsadás, spiritcode

Mely költségvetési területek esnek a közösségi média hatásköre alá?

 

6. A fogyasztási cikkeknek van a legnagyobb közösségi médiára szánt büdzséjük.

  • A cégek 45%-a a marketingkeret 5%-át közösségi médiára költi el.
  • Az informatikai cégek viszont lemaradtak: 80%-uk költ kevesebbet, a teljes marketing-büdzsé mindössze 5%-át teszi a közösségi médiára.

 

Közösségi marketing vállalkozásodnak, online marketing tanácsadás, spiritcode

A cégek 45%-a a marketingkeret 5%-át közösségi médiára költi el.

 

Ti hogyan osztjátok be az éves marketing-büdzsét? Mennyi ebből az online médiákra szánt keretetek?

forrás: http://socialmediatoday.com/douglaskarr/2016656/infographic-how-enterprise-brands-staff-and-budget-social?utm_source=hootsuite&utm_medium=twitter&utm_campaign=hootsuite_tweets

Szerző: Sipos Kriszta 

 

Kapcsolódó tartalmak