Mire jók az egyes közösségi platformok?

2014. április 14.
spiritcode
Közösségi média, Spiritcode

A jó tartalommarketing stratégia alappillére a megfelelő közösségi csatorna kiválasztása. Kielemeztük, hol érdemes leginkább elhelyezni a tartalmat.

Sokszor, sok helyen elmondták már, hogy egy cégnek nagyon fontos jelen lennie a különböző közösségi média felületeken.

 

Azt is tudjuk, hogy minden közösségi oldalnak megvannak a maga előnyei és hátrányai is. Viszont átfogó képet kevésszer láthattunk arról, milyen jól szerepel a tartalommarketing a közösségi csatornákon, különböző nézőpontokból.

A CMO infografikájában kitér arra, melyik közösségi oldalt érdemes használni az eredményes SEO-ért, melyik oldal segít márkatudatosság építésében, melyik generálja a legnagyobb forgalmat és hol lehet a legeredményesebben kommunikálni a követőkkel.

– A tanulmányból kiderül, hogy ha egy cég minden szempontból eredményes tartalommarketinget szeretne folytatni, akkor a Twitter a legjobb döntés.
A weboldalakról szóló tweetek javítják a keresési találatban elért eredményeket, a fizetett tweetek könnyen bekerülnek a felhasználók hírfolyamába, a követőkkel is könnyű kommunikálni, sőt az összes közösségi oldal közül a Twitteren pörög a legtöbb tartalom.

– Bár a Facebook algoritmusa folyamatosan változik, még mindig az egyik vezető közösségi csatornának számít. Az itt megjelent tartalmak könnyen és gyorsan terjednek, egy jól eltalált poszttal sok emberhez eljuttatható a márkaüzenet. A követőkkel való kommunikáció és a posztok által generált forgalom még mindig számottevő mértékű.

– A LinkedIn hírfolyama nem alkalmas sem nagy forgalom generálására és a keresőoptimalizálásban sem játszik nagy szerepet, de a márkatudatosság erősítését és a kommunikációt első osztályúan lehet kivitelezni.

– A Youtube leginkább a felhasználók és a márka közötti párbeszédben erős. Ha egy cég csatornájának sok feliratkozója van, akkor a tartalmak nézettsége és a márkatudatosság növelése jelentős.

– Nyilván kedvez a SEO-nak, ha egy cég rendelkezik Google+ fiókkal. Mivel az átlagos felhasználók még nem használják ezt a felületet napi rendszerességgel, mint például a Facebookot vagy a Twittert, így a Google Pluson még nem számíthatunk nagy forgalomra és felhasználói aktivitásra sem.

– Egyre erősödik viszont a Pinterest, hiszen az itt megjelenő tartalmak előkelő helyen szerepelnek a Google találati listájában, a fotós tartalom pedig nagyot lök a márkatudatosság szekerén.

- Mivel az Instagram csak okostelefonon működik, így a lehetőségei is limitáltak. Márkatudatosság építésére első osztályú közösségi csatorna, ahogy a követőkkel való kommunikáció is egyszerű. Nagymértékű aktivitást magán az Instagramon nem tudunk elérni, de jó pont, hogy Facebook fiókkal összeköthető, így több emberhez tud eljutni a tartalom.

– Hazánkban a SlideShare használata még nem jellemző, de érdemes a jövőben ezzel az oldallal is kalkulálni. Ha másért nem is, akkor a céget, termékeket, szolgáltatásokat bemutató prezentációk miatt.

Az egyes közösségi média felületek természetesen összeköthetőek egymással. Ha egy cégnek sikerül megtalálnia, melyik csatornán milyen tartalommal, milyen célcsoportot akar elérni, akkor a tartalommarketing stratégia zökkenőmentesen működhet.

Közösségi média -te hol vagy jelen?

Ti melyik csatornát használjátok legszívesebben?

 

A részletes összefoglalót és az eredeti infografikát itt találjátok: http://visual.ly/cmos-guide-2014-social-landscape

Ti melyik csatornát használjátok legszívesebben?

 

Szerző: Sipos Kriszta

Kapcsolódó tartalmak