Kell-e tartalommarketing?

2013. december 16.
spiritcode
Tartalommarketing

Avagy hogyan lesz a szövegből indirekt értékesítés.

Manapság igencsak elterjedt az –egyébként hibás- gyakorlat, hogy a cégek vagyonokat költenek el egy tartalomra, telenyomják kulcsszavakkal, felteszik a blogjukra, megosztják Twitteren, majd elégedetten hátradőlnek, hogy a munka el van végezve.

Azonban hiába a befektetett idő és energia, a precíz kulcsszavazás, nem várhatjuk el meglévő és leendő ügyfeleinktől, hogy maguktól találjanak rá tartalmainkra, ezáltal pedig szolgáltatásainkra és cégünkre.
Érdemes tehát a tartalommarketingre is gondolni. Az előző bejegyzésben arról beszéltünk, miért fontos az egyedi, releváns tartalom.

Most arról fogunk pár szót ejteni, miért fontos a tartalommarketing.

1, Bizalom
Egy jól megírt tartalom csodákra képes, ezt tudjuk. Egy jól felépített tartalommarketing stratégiával viszont mindez meghatványozható. Lépésről lépésre vezetjük el weboldalunk látogatóit a vásárláshoz: először minőségi tartalmakkal találkozik a látogató, mely felépít benne egyfajta bizalmat cégünk iránt.

2, Vásárlás-ösztönzés
Ha nem akarunk rögtön szolgáltatást, vagy terméket lenyomni látogatóink torkán, hanem szórakoztató vagy informáló cikkekkel látjuk el rendszeresen, az előzőleg kialakult bizalomra alapozva szinte magától fog eljutni oda, hogy tőlünk vásároljon, szolgáltatásainkat igénybe vegye.

Vásárlásösztönzés tartalommarketingel?

Vásárlásösztönzés tartalommarketinggel?

3, Változatosság
Tevékenységi körünk nem kell, hogy szigorúan behatárolja azt a témakört, melyről rendszeresen írunk. Egy pékség esetében nem kell mindig a kenyerekről értekezni, néha lehet írni a legínycsiklandóbb szendvicsfeltétekről is. Ez a vérfrissítés weboldalunknak, cégünk arculatának és látogatóinknak is jót tesz.

4, Hatékonyság
A tartalommarketing stratégiának igazodnia kell a felhasználók böngészési szokásaihoz, ez különféle módszerekkel könnyen mérhető. Ahhoz, hogy hatékonyan tudjunk kommunikálni a vásárlókkal, arra van szükség, hogy a lehető legtöbb helyen el legyen hintve a tartalom az interneten, a lehető leghatékonyabb módon, a legrelevánsabb helyeken.

Míg egyes felhasználók aktívan keresnek egy adott márka tartalmaira, vagy valamilyen közösségi csatornán keresztül érkeznek, addig más felhasználók egyik cikkről ugrálnak a másikra, a cikkek alján található linkek alapján. Azok a cégek, akik releváns területen helyezik el tartalmaikat, maximálják a weboldalra érkező látogatók számát és biztosítják azt, hogy a felhasználó kialakítson valamiféle kapcsolatot a márkával.

5, SEO
Előzőleg megtárgyaltuk már, hogy az online tartalom valóságos aranybánya SEO szempontjából. Akár szöveget, akár videót vagy képeket teszünk közzé, mindegyik tartalmat szépen lehet kulcsszavazni. Így kapcsolódik ide a tartalommarketing: minél több helyen jelenik meg a tartalmunk, annál jobb. Találati listán elsők között szerepelni még több látogatót vonz majd hozzánk.

A tartalomírás már marketing eszköz

A tartalomírás mára marketing eszköz

6, Kommunikáció
A tartalommal szemben tanúsított fogyasztói interakció átfogó mérővizsgálatával megállapítható, milyen tartalmak vannak a legnagyobb hatással a közönségükre, így a jövőben az ilyen tartalmakra lehet fektetni a hangsúlyt. Ha azt nyújtjuk látogatóinknak és vásárlóinknak, amire igazán vágynak, tovább erősíthetjük belénk fektetett bizalmukat és további vásárlásokra ösztönözhetjük őket, sőt rejtetten kommunikálhatunk is velük.

Elkezdenéd, de nem tudod, hogyan? Fordulj a SPIRITCODE-hoz, mi segítünk neked!

Kapcsolódó tartalmak