Te használod az Instagram-ot üzleti célokra?

2014. március 31.
spiritcode
Instagram, üzleti célokra. Spiritcode

Miért éri meg a cégednek az Instagram-on is jelen lenni? Olvasd el tippjeinket arról, hogyan tudod sikeresen használni az Instagram-ot üzleti célokra!

Ismered az Instagramot?

 

Manapság egyre többet hallunk róla és már nem csak magánszemélyek, de cégek is előszeretettel használják. Az Instagram egy fényképmegosztó– és szerkesztő alkalmazás. Csak okostelefonon működik, iOs-re és Androidra egyaránt telepíthető, Facebook fiókkal összeköthető, így egyszerű regisztrálni. Napjainkban egyre nagyobb népszerűségnek örvend, a Facebook és a Twitter mellett a harmadik legnépszerűbb közösségi oldal, felhasználóinak száma pedig egyre nő. A nagyobb cégek (például a Starbucks vagy az NBC televíziós csatorna) korán felismerték az Instagram nyújtotta lehetőségeket, jelenleg ők a legsikeresebb Instagram felhasználók.

Miért éri meg egy cégnek jelen lenni az Instagram-on?

  • Megmutathatod a márkádat.
  • Erősítheted a márkafelismerést.
  • Keresletet teremthetsz termékeidnek vagy szolgáltatásaidnak.
  • A fényképek segítségével rábírhatod az embereket arra, hogy a Te termékeidet akarják megvenni.
  • Vagy a te szolgáltatásaidat akarják igénybe venni.

Az Instagram csapata létrehozott egy Instagram vállalkozásoknak nevű Tumblr-t, ahol számos tippet és trükköt mutatnak be a kezdő instázóknak:
Ezekből gyűjtöttünk 7 tanácsot.

 

Instagram, üzleti célokra. Spiritcode

Instagram vállalkozásodnak?

 

1. Mutasd meg a termékeidet!

Promotáld a mobil vásárlásokat és mutasd meg a termékeidet. Készíts fotókat a legújabb termékekről, vagy csak a termék egy részét fényképezd le és kérdezd meg az embereket, szerintük mi szerepelhet a képen. Ez azért jó taktika, mert ugyan a képek érdekesek egy felhasználó számára, de a párbeszéd kötelezi el őket a márka mellett. Ha a vállalkozásod szolgáltatásokat kínál, mutasd meg, melyek azok az eszközök és felszerelések, amelyek elengedhetetlenek a szolgáltatásaidhoz. Például mutasd meg a kedvenc edzőfelszerelésedet, ha fitneszben utazol, vagy a kedvenc lencséidet, ha fotós vagy.

2. Mutasd be az alkalmazottaidat!
Emberivé teszi a cégedet, ha megmutatod munkatársaidat a felhasználóknak. A szöveges leírásnál mutasd be pár szóban a fotón szereplő alkalmazottat. Legyenek az alkalmazottak folyamatosan rivaldafényben, mutasd meg a különböző részlegeket a vállalaton belül, így a cégedet emberi arcokhoz fogják társítani a vásárlók, ügyfelek.

Instagram, üzleti célokra. Spiritcode

Készíts fotókat a legújabb termékekről!

 

3. Bővítsd a közönségedet!
Kösd össze az Instagram fiókodat a többi közösségi médiás csatornáddal is, és használj hozzád illő hashtag-eket (például #spiritcode), így az emberek könnyebben meg fogják találni a profilodat.

4. Mutasd meg, mire valók a termékeid!
Erősítsd az értékesítést és növeld a keresletet azáltal, hogy megmutatod a vásárlóidnak, mire tudják használni a termékeidet. Kötelezd el a követőidet úgy, hogy általuk készített képeket posztolsz, vagy kérd meg őket arra, hogy mutassanak kreatív felhasználási módokat a termékeidre. Ha szolgáltatást kínálsz, mutass előtte – utána képeket. Ezek leginkább lakberendezőknél, tájépítészeknél, stylistoknál, sminkeseknél vagy fitneszguruknál működik.

5. Kötelezd el közvetlenül a felhasználókat!
Tegyél fel egy kérdést a képleírásban és válaszolj minden egyes hozzászólásra. Akár helyi Instagram meetup-okat is szervezhetsz!

Instagram, üzleti célokra. Spiritcode

Ébressz kíváncsiságot a felhasználókban!

 

6. Ébressz kíváncsiságot a felhasználókban!
Egy sikeres marketing kampány alapvető célja, hogy fenntartsa a felhasználók érdeklődését. Jutalmazd meg a hűséges követőidet és vásárlóidat azzal, hogy ők értesülnek először a legfrissebb hírekről, a legújabb termékekről és szolgáltatásokról. Készíts beharangozó fotókat, hogy kielégítsd követőid kíváncsiságát, egyben fokozd is a várakozással teli hangulatot. Ezt a trükköt használhatod egy új termék bevezetésénél, egy új iroda vagy üzlet megnyitásánál is. A követőid különlegesnek fogják magukat érezni, hogy láthatták az exkluzív betekintőket, és rendszeresen vissza fognak jönni bővebb információkért.

7. Mutasd meg, hogyan készül!
Minden vásárlóban van természetes kíváncsiság, hogy honnan jönnek, és hogyan készülnek a termékek. Használd az Instagram-ot arra, hogy megmutatod, honnan erednek kedvenc termékeik. Készíts képeket, amelyekkel megörökíted a termék életét a gyártási folyamattól a szállításig.

Instagram, üzleti célokra. Spiritcode

Mutasd meg, hogyan készül!

 

Te használod az Instagram-ot üzleti célokra, céges fiókkal?

forrás: exploreb2b.com

Szerző: Lőrincz Gabi

 

Kapcsolódó tartalmak