Hello Ello!

2014. szeptember 30.
spiritcode

Minimál designhoz minimál blobejegyzés.

Ello, az új hipszter közösségi felület

A napokban indult útjára az új közösségi oldal, az Ello, amely már egy hete izgalomban tartja a hazai a trendre éhes felhasználókat is. Sokan az anti-Facebooknak tartják az egyszerű, egyelőre béta verzióban működő oldalt.
Kíváncsiak voltuk, mit tud az Ello, ezért szereztünk meghívót, regisztráltunk és kipróbáltuk 2014 új közösségi oldalát.

Egyszerű és letisztult

Az Ello-t teljesen minimalista stílusban alkották meg, fekete-fehér színvilággal. Első ránézésre szokatlan a Facebook, a Twitter, az Instagram és az egyéb színes, pörgős közösségi oldalakhoz szokott szemnek.
Az Ello-n nincsenek reklámok és a weboldalon olvasható manifesto szerint nem is lesznek, sokan ezért is üdítő színfoltnak tartják a közösségi oldalak piacán. A reklámmentesség mellett az Ello béta verziójának sajátja, hogy jelenleg még sokkal kevesebb funkciót tartalmaz, mint a Facebook, a menüben csak a legszükségesebb alapfunkciókat találhatjuk meg. Az oldal készítői naponta új fejlesztésekkel rukkolnak elő a már regisztrált tagok számára.

Az Ello jelen pillanatban exkluzív közösségi oldalként működik, hiszen kizárólag meghívóval lehet regisztrálni. Minden regisztrált 5 meghívót kap, amelyet tetszés szerint lehet elosztogatni. Alapvetően regisztrációt is lehet igényelni az oldalon, amely az óránkénti 32 ezres regisztrálni vágyók mellett valószínűleg igen hosszú sort jelent.

Regisztráció

Amikor meghívást kapunk az Ello-ra, egy e-mail értesítést kaptunk és a levélben található linkre kattintva fogadtuk el a meghívást. A link közvetlenül a regisztrációs felületre vitt bennünket. E-mail címet, felhasználónevet és jelszót kellett megadnunk, ezek után már körbe is nézhettünk a felületen. Nem kötelező megadni sem a teljes, valódi nevet, sem a születési dátumot és ez komoly vonzerőt jelentett azon tömegek számára, akik a Facebookon nem saját névvel kívántak volna regisztrálni. A keresésnél azonban félreértésekre adhat okot és nehézkessé teheti az ismerősök megtalálását, ha nem tudjuk, milyen felhasználónévvel regisztráltak.

Regisztráció után

A regisztráció után folytatódott a minimál design és letisztult nyitóoldal fogadott bennünket. Bal oldalon találtuk a barátok listáját és a „Zaj” (Noise) névre keresztelt hírfolyamot, jobb oldalon a posztokat és a történéseket láttuk. Az Ello-n a tevékenységek nem különülnek el a hírektől. Itt láttuk azt, hogy kiket követünk és minket kik követnek. Az ismerősök, követők gyűjtésével az probléma, hogy nem szelektálhatjuk a követőinket: aki egyszer követ, azzal nem tudunk mit kezdeni, így a kapcsolati háló struktúrája leginkább a Twitterére hasonlít.

Funkciók

A keresőben felhasználónevekre tudtunk keresni, ami azért problémás, mert ha egy barátunk álnéven vagy nicknévvel regisztrált, akkor nem biztos, hogy megtaláljuk. Az álnevek szokatlan szituációkat is generálhatnak, kollégánkat például ebben a pillanatban kezdte követni Missy Elliot.
A beállítások alatt szerkeszthettük a profilunkat, profilképet és teljes nevet adhattunk meg és egy rövid összefoglalót is írhattunk magunkról, de egyik sem kötelező mező.

Beállíthattuk, hogy a profilunk publikus legyen-e, hozzászólhatnak-e a bejegyzéseinkhez, illetve engedélyezhettük, hogy a fejlesztők adatokat nyerjenek ki felhasználói szokásainkkal kapcsolatban. Szerkeszthettük, miről szeretnénk értesítést kapni (hozzászólások, új követések, megemlítések). A kijelentkezést is a beállítások alá dugták el a fejlesztők.

Ha teljesen feltekertünk a lap tetejére, akkor nyitóképet is feltölthettünk, ez nagyjából úgy funkcionál, mint a Facebookon a borítókép. A bal oldali kis szmájlira kattintva értük el a nyitólapot, a háromsávos ikonnal pedig eltüntethettük a menüt.

 

Összegzés

Minimális design és jelenleg még kevés funkció, amit a béta verziójú oldal kínál a regisztrálóknak.
Az üzenetküldést nagyon hiányoltuk és kellett hozzá pár perc, amíg mindent végigkattintgatva rájöttünk, hogyan is működik az Ello. A UX/UI tervezőknek lesz még dolguk bőven ezen a fronton.
Kíváncsian várjuk, hogy hova fejlődik ez az új start-up és vajon sikerül-e minden, a manifestoban jelenleg ígért tételt (nem lesznek hirdetések, harmadik félnek nem adják ki az adatokat, egyszerű marad az oldal) megtartaniuk.

 

Szerző: a SPIRITCODE csapata

 

Kapcsolódó tartalmak