Foglalkozások, amelyek nem léteztek 5 évvel ezelőtt

2014. március 10.
spiritcode
új foglalkozások, online kommunikáció, online marketing, Spiritcode

Közösségi média gyakornok, big data elemző, vagy épp zumbaoktató?

Öt év nem nagy idő, napjainkban mégis több olyan felkapott foglalkozás is kering, amelyekről 2008-ban nem is tudtunk szinte. Zumbaoktató, alkalmazásfejlesztő, közösségi média gyakornok: mind nagyon divatos munkakörök.

Lássuk, melyik az a 8 foglalkozás, amelyeket 5 évvel ezelőtt nem is ismertük még egyáltalán.

 

1. iOS fejlesztő:

Az Apple 2007-ben adta ki az első IPhone-okat, az iOS fejlesztésére szolgáló külön részleg pedig 2008-ban indult az iOS2 és az App Store bevezetésével. Az iOS fejlesztők létszáma 142-szeresére nőtt az elmúlt 5 évben.

iOS fejlesztő, új foglalkozások, online kommunikáció, online marketing, Spiritcode

iOS fejlesztő

 

2. Android fejlesztő:

A Google is 2007-ben indította az Android operációs rendszert, az első ilyen készülék 2008-ban került piacra. 2008 óta majdnem kétszázszor több Android fejlesztő dolgozik a rendszeren.

Android fejlesztő, új foglalkozások, online kommunikáció, online marketing, Spiritcode

Android fejlesztő

 

3. Zumbaoktató:

2000 körül tört ki a zumba-láz, 2007 óta tapasztalható nagymértékű növekedés. Ma már minden valamire való edzőteremben tartanak zumba órákat.

Zumbaoktató, új foglalkozások, online kommunikáció, online marketing, Spiritcode

Zumbaoktató

 

4. Közösségi média gyakornok:

Az összes ma jelentős közösségi oldalt – LinkedIn, Facebook, Twitter, Youtube – 2003 és 2006 között alapították és 2008-ban kezdődött diadalmenetük. Ma már nem létezünk a közösségi csatornák nélkül, így nem meglepő, hogy egy külön munkakört építettek köré.

 

Közösségi média gyakornok, új foglalkozások, online kommunikáció, online marketing, Spiritcode

Közösségi média gyakornok

 

5. UI/UX tervező:

A felhasználói felület (user interface) és a felhasználói élmény (user experience) tervezőknek az a dolguk, hogy az általunk használt eszközöket és felületeket kellemessé és könnyen használhatóvá tegyék. Tekintve, hogy a technológia mára életünk szerves része lett, érthető, hogy az UI/UX tervezőkre igen nagy a kereslet.

UI/UX tervező, új foglalkozások, online kommunikáció, online marketing, Spiritcode

UI/UX tervező

 

6. Big data elemző:

Bár már közel két évtizede létezik, a big data mégiscsak 2008 után kezdett szárnyalni. A Közösségi Számítástechnikai Konzorcium azévi hivatalos kiadványa emelte rivaldafénybe a fogalmat és az elemzőket is.

Big data elemző, új foglalkozások, online kommunikáció, online marketing, Spiritcode

Big data elemző

7. Cloud szolgáltatási specialista:

A 2000-es évek elején az Amazon és a Salesforce.com volt az a két cég, mely bevezette a felhőalapú (online tárhely) szolgáltatást. Az ezzel foglalkozó szakemberek iránti igény azt mutatja, milyen népszerű és megbízható szolgáltatássá váltak a digitális tárhelyek.

 

Cloud szolgáltatási specialista,  új foglalkozások, online kommunikáció, online marketing, Spiritcode

Cloud szolgáltatási specialista

8. Digitális marketing specialista:

A közösségi média és a digitális marketing a vállalkozások többségében fontos területté vált, így értelemszerűen az online és digitális marketingesekre is nagy a kereslet.

Digitális marketing specialista, új foglalkozások, online kommunikáció, online marketing, Spiritcode

Digitális marketing specialista

 

forrás: http://designtaxi.com/news/363292/Top-10-Job-Titles-That-Didn-t-Exist-Five-Years-Ago/

 

Szerző: Sipos Kriszta

Kapcsolódó tartalmak