A Facebooknál nem mentek szabira a nyáron

2014. október 15.
spiritcode
Facebook újdonságok

Algoritmus – ami folyamatosan változik. Csokorba szedtük a legfontosabb, felhasználókat is érintő változásokat.

A Facebook fejlesztői sosem ülnek a babérjaikon. Nem volt ez máshogy idén nyáron sem, számtalan újítással örvendeztettek meg minket. Csokorba szedtük a legfontosabb, felhasználókat is érintő változásokat.

 

Az algoritmuson túl…

A Facebook mindig igyekszik izgalmassá tenni az oldal adminok életét. Ez főleg az állandó algoritmusváltozásokban mutatkozik meg. Nézzük a 4 legfontosabb hírfolyamot érintő algoritmusváltozást.

Vége a rejtett címsoroknak
Hanyatlik azoknak a posztoknak a sikeressége, amelyek kétes vagy félrevezető címmel próbálnak meg több látogatót terelni a weboldalra. Erről a Facebook hivatalos oldalán olvashattunk először, amikor bejelentették, hogy vége az úgynevezett „click baiting” jelenségnek.

Facebook click baiting

Vége a félrevezető bejegyzéseknek.

 

Linktípusú posztok előnyben
Content is King, ezt már nagyon rég óta tudjuk, ahogyan azt is, hogy a Facebook azokat a posztokat részesíti előnyben, amelyeket egy weboldalra mutató linkként osztottak meg. A vizuálisabb megjelenítés mellé több tartalom társul, így tökéletes marketing eszközként funkcionál.

Mindent a maga idejében!
A Facebook azt tűzte ki célul, hogy a bejegyzéseket akkor jeleníti meg a felhasználók számára, amikor őket az valóban érdekli. A „Trending” funkció lassan mindenkihez elér, amelynek a bevezetésével ugyancsak a felhasználói élmény növelése a cél. Az időszerű témák kiemelt helyet kapnak ezentúl a hírfolyamban, a következőképpen:

Facebook trending

Fókuszba kerültek a népszerű témák.

 

Fontos a reakcióidő!
Ha a megjelenés után azonnal jön az aktivitás (like, komment, share) egy adott posztra, akkor a Facebook úgy értékeli ezt, hogy a felhasználóknak akkor és ott fontos az a bejegyzés. Ezért a hírfolyamban mindig legfelül kap majd helyet ez a poszt és csak később sorolja lentebb a Facebook. A besorolás az alapján történik majd, hogy milyen gyorsan reagálnak a felhasználók a kitett posztra.

Mit jelent ez? Fókuszban az olvasói igények.
Ha olyan témákban posztolsz rendszeresen, amelyek érdeklik az olvasóidat és a megjelenés után gyorsan váltanak ki reakciót, akkor az új algoritmus ezekhez az úgynevezett fogyasztói igényekhez fogja igazítani a hírfolyamon való megjelenésedet. A célközönséged érdeklődését felkeltő tartalmak szolgáltatása és megosztása eddig is és ezután is legyen aranyszabály, mert a Facebook a közönséged igényeihez igazodva jeleníti meg posztjaidat. Mind felhasználói, mind márkaoldalról ez a legfontosabb változás.

Facebook újdonságok

Fontos a reakcióidő.

 

Az algoritmuson túl…

A stickerek meghódították a hírfolyamot!
Tavaly nyáron a messengert árasztották el a vidámabbnál vidámabb stickerek, most pedig már a bejegyzések kommentjeibe is elhelyezhetjük a mókás kis fejeket. Még színesebb és látványosabb lesz ettől a hírfolyamunk! Próbáljátok ki! :)

Facebook kommentekben stickerek

Kommentek között a vidám stickerek.

 

Buy gomb
Az Ask gomb után itt a Buy. Mire való ez a funkció?
Megkönnyíti és felgyorsítja a felhasználói élményt, mert nem kell kilépni a Facebook bejegyzésből a vásárláshoz és a fizetést már meg lehet oldani az Facebookon belül. Rögtön megvehető az adott termék vagy szolgáltatás egy kattintással.
A funkciót folyamatosan fejlesztik, ám számos adatvédelmi kérdést vet fel. Hogy mennyire fog bejönni ez a fajta ösztönzés a felhasználóknak, az minket is foglalkoztat, ezért amint elérhetővé válik, le is teszteljük.

Facebook buy funkció

Tedd kosárba egy gombnyomással.

 

Mentés funkció
Nagyon vártuk és nagy kedvenc lett! Nem csak a munkában, hanem a magánéletben is felmerülhetnek olyan posztok a Facebookon, amelyekre napközben nem jut időnk.
A kutatások szerint nagy népszerűségnek örvend a Facebook mentés funkciója, amelyről már mi is írtunk.

Facebook mentés funkció

Elmentheted a számodra érdekes tartalmakat.

 

A népszerűség döntő tényező
Népszerűség alapján is rangsorol a Facebook. Csillagokat, azaz értékeléseket eddig is lehetett osztani, ez a jövőben is így lesz. A felhasználói értékelések alapján a Facebook megmutatja, hogy egy adott oldal hányadik a hasonló vállalkozások között. Nyugalom, ezt az információt csak az adminok látják majd.

Több változáson ment keresztül a hirdetési algoritmus is, erről bővebben a következő bejegyzésben beszélünk.

Számotokra melyik a legérdekesebb változás? Osszátok meg velünk Facebook oldalunkon!

 

Szerző: Lőrincz Gabi

Kapcsolódó tartalmak