Óriásit zuhantak az elérési adatok a Facebook-on!

2013. május 16.
spiritcode
kérdés_1

Az a bizonyos TaT”…

Őrület! Pár héttel ezelőtt vettük észre, hogy több ügyfelünknél is lecsökkentek
azok a bizonyos „számok”.

Van, ahol 20-30%-os esés mutatkozik, sőt olyan esettel is találkoztunk a napokban, ahol a rajongók 4-5%-át tudtuk csak elérni 1-1 poszttal a Rajongói Facebook oldalakon. Pedig semmin nem változtattunk.

A posztok időzítése az előzetes méréseknek megfelelően megy továbbra is,
a Content minősége és mennyisége is maradt.

Akkor kezdtünk komolyabban foglalkozni a témával, amikor az egyik régi ügyfelünknél
a Talking About This (TAT-szám) mutatószám a harmadára esett vissza, holott nála mindig jól teljesített az organikus elérések aránya.

Ez gondolkodóba ejtette a csapatot, és a következőket tettük:

1. Megnéztük az elmúlt 1 hónap kommunikációs stratégiáját.
2. Hogyan teljesítettek a posztok, melyek voltak a legsikeresebbek?
3. Mikor mentek ki? biztosan jól időzítettük be őket?
4. Az organikus és virális terjedés hogyan alakult?

Mégis mi lehet az oka annak, hogy így visszaesett a felhasználói aktivitás?
Így a hónap vége felé közeledik a riport-időszak, és érdekes eredményeket fogunk mondani ügyfeleinknek…
Sajnos a Facebook eddig sem kötötte az orrunkra, hogy min dolgozik éppen, vagy hogy mi alapján és kiknek teszi elérhetővé a legújabb funkciókat.

Kíváncsian várjuk a megfejtést, mi okozza/ okozta ezt a szembetűnő visszaesést.
Olvasva a külföldi szakanyagokat, csak találgatni tudunk.
Bár, nem lennénk meglepve, ha mindez a közelgő ÚJ HÍRFOLYAM bevezetésének eredménye lenne.
Abban ugyanis eltűnik a TICKER és minden információ csak a Hírfolyamban lesz látható.
Ahol pedig tudjuk, hogy egy poszt 16 másodpercig él – átlagosan…

Írjátok meg nekünk, Ti mit tapasztaltatok a saját céges / rajongói Facebook oldalatokon!

 

Írta: Lőrincz Gabriella

Kapcsolódó tartalmak