Facebook változások 2015

2015. február 16.
spiritcode
Új változások a Facebook-on 2015-től

Ha Facebook admin vagy, ezekkel a változásokkal muszáj képben lenned! Gyere tarts velünk, segítünk, hogy ne süllyedj el az újdonságok tengerében.

Tudsz róla, hogy 2015 január 1-jével változások történtek a Facebook háza táján? Szeretnéd tudni, hogy Facebook adminként ez miért fontos számodra?

Biztos neked sincs most ahhoz kedved, hogy sorról sorra összehasonlítsd a régi és az új szabályzatot. A Social Media Examiner viszont ezt most meg tette helyetted, így neked már csak szorgosan jegyzetelned kell és a gyakorlatban átnézned az újdonságokat.

Már megint valami változás…

Miután a Facebook megtette az első bejelentését még tavaly novemberben, néhány téveszme keringett arról, hogy pontosan mik is lesznek az új változások. Sok ember úgy gondolta, hogy jóval mélyrehatóbban fogják az új szabályok érinteni a követést és az adatgyűjtést, de ez végül egyáltalán nem így lett.

Jó, ha tisztában vagy azokkal a változásokkal, amelyek rád nézve fontosak és azokkal részletesebben is képben vagy. Mindemellett érdemes gyakran ellenőrizni a beállításaidat, nem csupán akkor, amikor új szabályzat jön ki.

facebook_változások_m

Hosszadalmas lenne soronként átnézni

Van, ami nem változik

A legtöbb szabályzat nem változott. Soronként végignézve a szolgáltatási feltételeket az alábbi dolgokban nem történt változás:

  • Tartalmad megosztása
  • Biztonság
  • Regisztráció és felhasználói beállítás
  • Más személyek jogainak védelme
  • Oldal felhasználási feltételek
  • Hirdetési feltételek

A szolgáltatási feltételek szabályzata a szokásosnál is rövidebb lett. Néhány bekezdést beolvasztottak más területekre úgy, mint az app fejlesztőkre vonatkozó feltételeket.

facebook_biztonság_m

Legyél tisztában minden változással

 

A legnagyobb változások egy helyen

  • A biztonsági kisokos (privacy basics) segít, hogy jobban átlásd a saját biztonsági beállításaidat.
    A legnagyobb változás abban látható, hogy érezhetően nagyobb hangsúlyt fektet a Facebook arra, hogy a felhasználási feltételei tisztábbak és érthetőbbek legyenek mindenki számára.
    Elkészítettek egy un. biztonsági kisokost, ami megmutatja, hogy mások mit láthatnak az oldaladról és hogy hogyan léphetnek kapcsolatba az oldallal.
  • A Facebook szolgáltatásait mostantól részletekbe menően lefedi a szabályzat.
    A szolgáltatások tartalmaznak mobil applikációt, messenger applikációt, oldal adminisztrátorságot, látogatókról való információkat és más Facebook termékeket. Előfordulhatnak még más kiegészítő feltételek is, amik egy másik termék szabályzatához kapcsolódhatnak (pl. Atlas vagy Instagram).
  • A süti (cookie) szabályzat szekciójában a Facebook megváltoztatta a leírást
    A Facebook arra is használhat sütiket, hogy szolgáltatók segítségét vegye igénybe adott termék vagy szolgáltatás biztosításához. Így például szolgáltatókat alkalmaz annak érdekében, hogy segítsen neked a telefonodon keresztül, Facebook szolgáltatást vásárolni (pl. hirdetést). Ennek részeként a szolgáltató képpont (pixel) használatával gyűjti a telefonodra vonatkozó adatokat (pl. a célcsoportod adatai), szóval, ha úgy döntesz, kényelmesebben szeretnéd a számlákat intézni, akkor ezt mostantól megteheted a normál telefonszámládon keresztül is.
  • Az új adat szabályzatban a Facebook részletesen kifejti, hogy eszközinformációkat gyűjt GPS, Bluetooth vagy WiFi jeleken keresztül.
    Ez a változás kavarta fel leginkább az állóvizet. Az emberek egy hatalmas változásként értelmezik, pedig valójában nem az. Nem egy új szabályról beszélhetünk, hiszen a Facebook már korábban is említette szabályzatában ezt a tevékenységét. Csupán annyi történt, hogy most írták le kifejezetten azt, hogy Bluetooth vagy WiFi. A Facebook azért gyűjti ezeket az információkat, hogy helyhez kötött hirdetéseket tudjon neked felajánlani, vagy megmutassa a közelben lévő ismerősöket. Azonban ne feledd, hogy bármikor kikapcsolhatod a készülékeden a GPS-t, a Bluetooth-t vagy a WiFi-t.

Ezek voltak tehát a legfőbb változások az új Facebook szabályzatban. Összességében egyik sem jelent túl nagy fordulatot a Facebook használatban, de láthatóan iránymutatóak lehetnek a Facebook jövőjére nézve. Így tehát mindenképpen érdemes odafigyelni rájuk.

 

Forrás: Social Media Examiner

Kapcsolódó tartalmak