8+1 SEO tipp, hogy sikeres legyél a Pinteresten

2015. március 02.
spiritcode
pinterest_seo_nyitó

Mire vágyik a fogyasztó? A Pinteresten megtudhatod. Azonban ahhoz, hogy a terméked szem előtt legyen, szükség van néhány ügyes SEO tippre.

A Twitter lényege, hogy épp mit csinálsz, a Facebook pedig arról szól, hogy ki is vagy valójában. A Pinterest lényege, hogy ki is akarsz lenni. Nem túl nehéz ezek után megállapítani, hogy a Pinterest a marketingesek álma: megtudni mire vágynak a fogyasztók és ez alapján a nagyjából 50 millió Pinterest felhasználónál elérni, hogy a mi termékünk legyen az, amit szeretnének megvenni.

Azonban ez nem egy könnyű feladat. A Pinterest egyik legelhanyagoltabb funkciója a keresőoptimalizálás. Ezt fejlesztve vezette be a Pinterest csapata a Guided Search azaz, a vezető-kereső funkciót. Tudtad, hogy mára már több mint 30 milliárd pin található a Pinteresten? Így már érthető, hogy nem is olyan könnyű megtalálni az embereknek, amit keresnek. Sőt, még az milyen nehéz, hogy pont a te termékedet találják meg!

Kerülj a lista elejére

Kicsit olyan ez, mint a Google. Ha valaki beüt egy kulcsszót a keresőbe, elsősorban a legfelső találatokat fogja észrevenni. Így fontos, hogy a vállalkozásod pinjei (pl. egy kép a termékedről) a lehető legjobb esélyekkel induljanak a pin-versenyben. Anna Majkowska a Pinterest keresőmotor csapatának szoftver managere megosztott néhány remek tippet a nagyközönséggel.

1 – Optimalizáld a profilodat

Mindenképp bizonyosodj meg arról, hogy a céged neve benne van a felhasználói nevedben és a profilod nevében. Fontos továbbá, hogy egy ütős és lényegre törő leírást adj meg a vállalkozásodról, ami sok kereshető kulcsszót tartalmaz, de mégsem egymás mellé pakolt szavakból áll.

Optimalizáld a profilodat!

Optimalizáld a profilodat!

2 – Hitelesítsd az oldalad

A hitelesített Pinterest oldalak nagyobb előnyt élveznek a Pinterest keresőjében. Ezen az oldalon találod meg a lépéseket, hogy miként is tudod a Pinterest oldaladat hitelesíteni.

3 – Installáld a Pin gombot weboldaladra

Ezzel a gombbal bíztathatod a látogatóidat, hogy pineljék a weboldalad tartalmát a Pinterestre. A közvetlenül weboldalról pinelt tartalmak szintén előnyt élveznek a keresések között. Minél több cikket, képet pinelnek a weboldaladról a látogatóid, annál előrébb fogsz kerülni a keresési találatok között.

4 – Írj részletes képleírásokat

Bizonyosodj meg, hogy a képaláírásaid a lehető legrészletesebb és a termékedre legjobban illő kulcsszavakat tartalmazzák. Vigyázz azonban, nehogy túl essél a ló másik oldalára. Ezek a kis szövegek tényleg képleírások legyenek, ne pedig szándékos kulcsszóvadász szövegek. A Pinterest felhasználók pineléskor szinte soha nem változtatják meg a képleírásokat, de kisebb eséllyel osztanak meg olyan tartalmat, amiről messziről látszik, hogy semmi emberi nincs benne. Továbbá nem érdemes hashtageket sem használni, ugyanis a Pinterest világában nincs hatalmuk. Tartogasd őket a Facebook, Twitter és Google+ tartalmaidra.

pinterest_seo_tippek_kulcsszó_leírás

Használj kulcsszavakat a képleírásoknál!

5 – Használj Rich Pin-eket

A Rich Pin egy kiváló módszer arra, hogy fontos adatokat húzz be a honlapodról a Pinterestre. A Rich Pin típusától függően mutathatja a termék árát, raktáron való elérhetőségét, esetleg egy recept hozzávalóit, a vállalkozás címét, telefonszámát és a térképen való elhelyezkedését. Ez aztán a tartalom, ugye? Az ilyen Rich Pin-ek egyértelmű előnyt élveznek az összes pinnel szemben. Továbbá a felhasználók Pinterest hírfolyamában is sokkal láthatóbbak, ezáltal magas átkattintási aránnyal rendelkeznek. Arról nem is beszélve, hogy a Rich Pin-ek használata javítja a honlapod Google-ön belüli rangsorolását is.

Próbáld ki a Rich Pin-eket

Próbáld ki a Rich Pin-eket

6 – Ellenőrizd linkjeidet

Ha már keményen megdolgoztál egy pin előre kerülésével a pin-folyamban, vétek lenne, ha a forgalom egy törölt vagy lejárt weboldalra mutat. Biztos te is becsapva érzed magad, amikor egy 404-es oldalra keveredsz. Ez nem csak csalódottá teheti a felhasználót, de a keresések között is hátrébb kerül egy hibás link.

7 – Szerezz több követőt

Add hozzá a Pinterest követés gombot minden létező weboldaladhoz és oszd meg a többi közösségi oldalon a hírt, miszerint mostantól téged is megtalálnak a Pinteresten. Minél több követőd van, annál nagyobb a profilod tekintélye és nő az esélye annak hogy a pinjeid magasabb helyezést érnek el.

8 – Találd meg a niche-csoportod

Habár a Pinteresten többségében divattal, utazással és főzéssel kapcsolatban találhatóak pin-ek, jó lehetőségek vannak arra, hogy egy rendkívül szűk, egyedi témában elérhess, egy un. niche-célcsoportot. Ha a terméked más vállalat, hasonló termékével kell, hogy versenyezzen, keress egy kisebb, speciálisabb területet, amire esetleg rákereshetnek az emberek, de egyelőre még kevés a találat. Például rengeteg találat kijöhet a menyasszonyi ruha szavakra, de a menyasszony édesanyjának ruhájára már bizonyosan kevesebb. Mégis mindkettő az esküvő kategóriában található.

+1 Tipp

A Pinterest jelenleg is kísérletezik Promótált Pin-nel, ami egy újabb online hirdetési felület lehet a közösségi médiák között. Azonban mindaddig, amíg még nem éles a funkció, elkezdhetsz kísérletezni a legnépszerűbb Pinterest tartalmad hirdetésével más közösségi médián, például Facebook-on. A tapasztalatok szerint, ezek a tartalmak jóval nagyobb átkattintási aránnyal rendelkeznek, mint a Facebook-on jelenleg népszerű multi-ad hirdtés csoport.

Elakadtál? Segítünk!

Szeretnéd élesben is kipróbálni a cikkben olvasottakat, de nem tudod, hogyan kezdj neki? Ne izgulj, mi segítünk! A SpiritEDU legújabb tréningje a Pinterest mini-tréning segít, hogy az alapoktól kezdve ismerkedj meg a Pinterest adta lehetőségekkel és személyre szabottan tudd felhasználni az itt szerzett tudást a gyakorlatban is, vállalkozásodban. Jelentkezz bátran! info@spiritcode.hu

Forrás: http://selnd.com/1ujMqY0

Kapcsolódó tartalmak