7 ok, amiért a kezdő bloggerek elbuknak – I. rész

2015. március 19.
spiritcode
Blogolási tippek vállalkozásoknak

Háromféle vállalkozás van: akinek van blogja, akinek nincs, és akinek van de már az elején belebukik. Íme 7 tipp, hogy ne ess bele a harmadik kategóriába.

Manapság, az internet világában kevés cég engedheti meg magának, hogy blog nélkül építse az üzletét. A folyamatosan pörgő Facebook hírfolyam és az állandóan ostromló hirdetések közepette az emberek szinte szomjaznak az igényes tartalomra. Nem csoda, hogy az online világban jártas szakemberek úton-útfélen azt hirdetik: igen, lehetséges sikeres blogot felépíteni üzletünk számára. Azonban számos oka lehet annak, ha ezeknek a frissen indult blogoknak az élettartama igen csak tiszavirág életűre nyúlik.

Íme 7 ok, amiért a kezdő bloggerek elbuknak.

1 – Rövid idő alatt hatalmas eredményeket

Ahhoz, hogy nagy közönsége legyen a blogodnak, időre van szükség. Nem véletlenül, hiszen minden nap hatalmas reklámzaj veszi körbe az embereket, már az online felületeken is. Még akkor is, ha a bejegyzésed témája a maga kategóriájában kiemelkedően jó, könnyedén eltűnhet az online világ tengerében – abban az esetben, ha nem veszed az irányítást a kezedbe és terjeszted aktívan a tartalmadat a világhálón.

Legyél következetes és rendszeres blogger, így tarthatod fent azt az eleinte kevés számú olvasói érdeklődést, akik ezáltal megbíznak a hiteles és rendszeres tartalomban és hosszútávon is ragaszkodni fognak a blogodhoz (és a márkádhoz). Kösd össze a blogodat különböző csatornákkal (pl. közösségi médiákkal, és feliratkozási listákkal), így még szélesebb körben eljuttathatod tartalmadat. Azonban ez mind-mind időbe telik. A sikerhez hetek, hónapok hosszú és kitartó munkája szükséges, de ne feledd: Róma sem egy nap alatt épült fel.

Legyél következetes és rendszeres blogger

Legyél következetes és rendszeres blogger

2 – Félnek mesélni az ismerőseiknek a blogjukról, mielőtt még az ismert lesz

Sokan hezitálnak, hogy megosszák-e ismerőseikkel az új blogjukat, mert úgy érzik, muszáj letenniük valami rendkívülit az asztalra (olvasókat, követőket, kommentelőket) mielőtt büszkén az ismerőseik elé állnának vele.

Az igazság viszont az, hogy pont akkor működik a dolog, ha ezt fordítva csinálod.
Az elején még az egész blogod letisztult és egyszerű. Az ismerőseid pedig több mint valószínű, hogy csodálni fognak azért, amiért belevágtál a blogolásba. Különben is: hogyan leszel ismert, ha nem mondod el senkinek?

Jelölj ki magadnak határidőket!

Jelölj ki magadnak határidőket!

3 – Félnek befejezni egy posztot

Sok oka lehet annak, ha valaki nem tud befejezni és közzétenni egy posztot. Fél az olvasók reakcióitól, úgy érzi nem sikerült eléggé lefedni az adott témát, ezért tucatnyi félig elkészült blog bejegyzés pihen az admin felületén, amik csak arra várnak, hogy a nagyközönség elé kerüljenek.

Jelölj ki magadnak határidőket! Nem muszáj kőbe vésned őket, de próbáld meg magad tartani hozzájuk, és minden posztot befejezni majd közzétenni a korábban megtervezett időpontban. A blogolás szépségeinek egyike, hogy a blog mindig személyhez köthető, a személyes tartalomnak pedig mindig lesznek tökéletlenségei, így tehát a blogodnak nem kell tökéletesnek lennie. A blogolás tökéletlenségre lett tervezve.

Ha szeretnéd tovább fejleszteni blog-tudásod és érdekel a maradék 4 hiba amit a kezdő bloggerek gyakran elkövetnek, maradj velünk a cikk második részére, ahol megtudhatod miért fontos tudatosan blogolni és miben is lehet mérni egy a blogolás sikerességét.

 

Ha tetszett, kövess minket a Facebook-on is!

Forrás: http://bit.ly/1ByoM9W

Kapcsolódó tartalmak