7 ok, amiért a kezdő bloggerek elbuknak – II. rész

2015. március 23.
spiritcode
blog_7_ok_2_rész_nyitó

A blogírás csak első ránézésre tűnhet egyszerűnek. Azonban belebukni is épp ilyen egyszerű lehet. Íme 7 tipp, hogy ne ess el a sikerhez vezető úton.

Mi lehet az oka annak, hogy a kezdő bloggerek nagy része hamar abbahagyja az írást? Korábbi cikkünkben már bemutattunk 3 fő okot, most folytatjuk a maradék néggyel. Tarts velünk, hogy a Te blogod ne essen bele ezekbe a hibákba!

4 – A közzététellel még nem ér véget a blogger munkája

Rengeteg blogger van a nagyvilágban, akiknek zseniális tartalmaik vannak. Csupán annyi a gond velük, hogy senki sem tud róluk. Az egyik halhatatlan mítosz egyike, hogy a szuper tartalom mindig elnyeri jutalmát. Ez viszont közel sincs így.
Felelős vagy azért, hogy a tartalmadat eljuttasd másokhoz! Ugyan lehetséges, hogy a jövőben leszel olyan híres, hogy nem kell pozícionálnod a bejegyzéseidet, de amíg kezdő vagy, kőkeményen kell dolgoznod azon, hogy elérd a célközönséged.
A kezdő bloggerek sikere csak részben függ a jó tartalomtól – nagyobb részben függ attól, hogy mennyire jól szórja szét a tartalmának hírét. Ez sok marketing munkával jár: azonosítani a célközönséged, felkutatni a lehetséges csatornákat, ahol eléred őket, javítani az eddigi módszereken, növelni az elérést majd újra és újra ismételni.

5 – Írás közben, csak magára gondol

Természetesen blogolhatsz csak saját magadnak is (hobbiból), de ha szeretnél egy állandó közönséget magadnak, fontos átgondolnod, hogy a lehetséges célközönségedet mi is érdekelheti. Az emberek nem fogják szívességből olvasni a tartalmadat (kivéve a legjobb barátnődet és az anyukádat), hanem olyan tartalom felé fordulnak, ami a legtöbb hozzáadott értéket adja számukra. Készítsd el az olvasóid számára leghasznosabb tartalmat és hidd el, vissza fognak jönni azért, hogy még többet kaphassanak.

 

7_ok_blog_2_rész_belső

Felelős vagy a tartalmadért!

 

6 – Azt hinni, hogy a blog sikere csupán az íráson múlik

Nos, részben ez igaz. Azonban egy sikeres blog nagyban függ a mögötte lévő technikai elemektől, a blog optimalizálásától (elrendezés, dizájn, stb.) Valamint sok múlik a kapcsolatépítésen, a személyes márkádon és a tartalmadon. Bloggerként a sikered mérőszáma nem az, hogy mennyi kiváló irodalmi művet írtál, hanem, hogy mennyi emberhez sikerült eljuttatnod az írásodat.

7 – Azt gondolni, hogy a blogolás, egy egyirányú utca

A sikeres blogolásnak része az is, hogy kapcsolatot építesz ki az olvasóiddal. A munkád nem ér azzal véget, hogy közzétetted az írásodat és eljuttattad a közönségedhez. Ha találsz egy csoportot, akik érdeklődést mutatnak a tartalmad iránt, kommentelnek a bejegyzéseidre és hajlandóak összekapcsolódni veled, akkor mindig legyél ott és válaszolj nekik. Gyakran a kommentek jelentős értéket tudnak hozzáadni a tartalmadhoz, és ezzel magához a bloghoz is. Ha csak egyirányúan írsz, de soha nem válaszolsz, akkor kimaradsz a blogod életéből és ezzel sok potenciális olvasót el is veszíthetsz.

Blogolni jó dolog, de még jobb dolog, ha egy bizonyos célcsoportnak írsz, akiktől visszajelzést is kapsz . Ha ezeket a tanácsokat megfogadod, akkor már biztosan jó úton jársz afelé, hogy ne csak ideig-óráig mondhasd el magadról, hogy sikeres blogot vezetsz.

 

Forrás: http://bit.ly/1DP1tz6

Kapcsolódó tartalmak