7 Facebook újítás

2014. május 26.
spiritcode
7 Facebook újítás, Spiritcode

A Facebooktól megszokott változtatások ebben a hónapban sem maradtak el. Íme, 7 újítás.

Az elmúlt hónapban sem unatkoztunk a Facebookon, egymást követték az újítások és a változtatások. Nézzük, mely volt a 7 legnagyobb újdonság.

 

1. Ask gomb.
Sok olyan adatlappal találkozhatsz, ahol a felhasználó nem tölti ki, vagy nem teszi nyilvánossá egyes adatait. A flörtgombnak keresztelt funkcióval azonban bármikor rákérdezhetsz arra, amit nagyon szeretnél tudni valakiről, de az illető nem osztja meg a nyilvánossággal. A kéréshez rövid szöveget is lehet írni, a megkérdezett felhasználó pedig értesítést kap a kérésről és eldöntheti, hogy nyilvánosan, vagy privátban válaszol.

2. Vége a nyilvános állapotfrissítéseknek!
Eddig a Facebook alapbeállítása a nyilvános láthatóság volt, azonban az új szabályok értelmében ez megváltozik. Ezentúl az alapbeállítások szerint kizárólag a barátaink látják majd a fényképeinket, állapotfrissítéseinket, ha mi nem állítjuk át nyilvánosra. A Facebook azzal indokolta a változást, hogy nagyon sok figyelmetlen felhasználó volt, aki a gyenge adatvédelmi beállítások miatt szinte mindent megosztott idegenekkel is.

Vége a nyilvános állapotfrissítéseknek!

Vége a nyilvános állapotfrissítéseknek!

 

3. Ingyenes vírusirtó.
Ingyenes vírusirtót kínál fel a Facebook azoknak a felhasználóknak, akik fertőzött eszközről lépnek be a közösségi felületre. Ha egy felhasználó olyan gépről lép be, amely vírusos, a bejelentkezés után egy felugró ablakban kínálja fel neki a rendszer az ingyenes vírusirtót. Elfogadás után a program telepíti magát és elvégzi a vizsgálatot, az eredményről Facebook értesítés érkezik. A vizsgálat befejezése után a program törli magát az eszközről. A vírusirtó egyelőre Windows-on működik.

4. Posztolás gépelés nélkül.
A múlt évben a Facebook állapotfrissítések nagy újítása volt, hogy megoszthattuk ismerőseinkkel, pontosan mit csinálunk és kivel (például jeges teát iszunk Kovács Bélával).
Az idei újítás azonban mindent visz: ha zenét hallgatsz, tartsd okostelefonodat a hangszóróhoz, hogy a rendszer felismerje, milyen zene szól. Ezután úgy posztolja az adott számot, hogy nem kell külön begépelned és kikeresned a linket. Plusz: ha számot posztolsz az idővonalra, akkor a barátaid egy 30 másodperces ízelítőt is látnak a linken kívül.
Az új funkciót az USA-ban vezetik be a közeljövőben, Androidon és iOS-en lesz elérhető.

5. Látványosabb hirdetések.
A Facebook úgy döntött, hogy jobban kiemeli a jobb oldali hirdetéseket, és a hírfolyamban megjelenő hirdetésekhez hasonló design-t kapnak. Nagyobb lesz a méretük is, éppen ezért kevesebb számú hirdetéssel találkozunk majd a jobb oldalon. Az új elhelyezkedést és kinézetet folyamatosan vezetik be a fejlesztők.

Minden hirdető álma, az audience network megérkezett.

Minden hirdető álma, az audience network megérkezett.

 

6. Audience network.
Minden hirdető álma, az audience network megérkezett. A funkció szerepe, hogy a Facebookon kívül is el tudjuk érni a felhasználót mobilon, hiszen mostantól a felhasználókat az általuk használt alkalmazásokban is elérjük a Facebook hirdetésekkel. Egy dolgunk van: jól kell targetálni.

7. Mindent a célcsoportról.
A potenciális vásárlóink pontosabb megismerését segíti az új, Audience Insight funkció. Vizsgálhatjuk az összes Facebook felhasználót, azokat, akik a rajongóink és azokat, akiket a Custom Audience-be soroltunk. Az új funkcióval nagyon pontos adatokat és fontos információkat szerezhetünk a felhasználókról, amelyek segítenek termékünk, szolgáltatásaink pozícionálásában is. Az Audience Insights egyelőre az USA-ban működik.

Szerintetek melyik változás lesz a leghasznosabb?

 

forrás: thenextweb

Szerző: Lőrincz Gabi

 

Kapcsolódó tartalmak